• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 6 مهر 1401
کد مطلب : 172543
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0gR8y
+
-

پایان بی‌شکست

تیم ملی ایران اردوی اتریش را با یک برد مقابل اروگوئه و یک تساوی در برابر سنگال پشت سر گذاشت

تیتر یک
پایان بی‌شکست

 تیم ملی ایران شب گذشته در دومین و آخرین دیدار دوستانه‌اش در اردوی آماده‌سازی اتریش به مصاف سنگال رفت و به نتیجه مساوی یک-یک دست پیدا کرد. کارلوس کی‌روش که ترکیب تیمش را در این بازی دستخوش تغییراتی کرده بود، این 11بازیکن را از ابتدا به میدان فرستاد: حسین حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، علی قلی‌زاده، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی. در شرایطی که در بازی قبلی سردار آزمون در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، این بار نوبت به فیکس شدن طارمی رسید. در هر دو بازی هم این‌دو بازیکن با هم تعویض شدند تا شاهد شکل‌گیری زوج آنها نباشیم. بازی در سراسر نیمه اول با تسلط بالا و کامل سنگال دنبال شد. در این نیمه انگار تنها یک تیم در زمین حضور داشت. سنگال حمله می‌کرد، موقعیت می‌ساخت و البته درخشش حسینی و مدافعان مانع از گلزنی این تیم شد.
در نیمه نخست حرفی برای گفتن نداشتیم و این وضعیت در ابتدای نیمه دوم هم ادامه داشت، تا زمانی که سرانجام اشتباه مرتضی پورعلی‌گنجی منجر به فروپاشی دروازه تیم کشورمان شد. دقیقه55 اسماعیل ژاکوبس از سمت راست خط دفاعی ایران نفوذ کرد و توپ را با ارتفاع کم به محوطه جریمه ایران فرستاد. در این میان مرتضی پورعلی‌گنجی که برای دفع توپ تکل زده بود، به اشتباه آن را وارد دروازه خودی کرد تا گل اول برای سنگال به‌دست بیاید. از اینجا به بعد روند بازی تا حدودی تغییر کرد و تیم کشورمان به‌خصوص با توجه به تعویض‌ها و حضور مهره‌های تهاجمی به دروازه حریف نزدیک شد. بعد از 2حرکت خوب با محوریت حاج‌صفی از سمت چپ، دروازه تیم حریف باز شد. روی حرکت اول سامان قدوس به توپ نرسید، اما روی حرکت دوم سانتر خوب کاپیتان تیم ملی کشورمان روی سر سردار آزمون نشست تا این بازیکن با یک ضربه سر ساده در دهانه دروازه گل تساوی‌بخش را به ثمر برساند. بعد از گل ایران، باردیگر توپ و میدان در اختیار بازیکنان سنگال قرار گرفت و آنها چندین موقعیت دیگر برای گلزنی به‌دست آوردند. با این حال همچنان درخشش حسینی درون دروازه و سایر بازیکنان دفاعی ازجمله حاج‌صفی که یکی از بهترین روزهایش را پشت سر می‌گذاشت، دروازه ایران را حفظ کرد. در نهایت هم بازی با تساوی یک-یک 2تیم به پایان رسید تا تیم ملی ایران اردوی اتریش را با یک برد و یک مساوی پشت سر گذاشته باشد.
به‌نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش در این دو بازی تمام تلاشش را کرد تا بازیکنان تیم ملی را در پست‌های مختلف محک بزند و حداکثر برداشت‌های فنی را داشته باشد. به‌طور کلی نمایش تیم ملی در بازی با اروگوئه قابل‌قبول‌تر از دیدار برابر سنگال بود، اما به‌دست آوردن تنها یک کرنر در مجموع این 180دقیقه، به روشنی نشان می‌دهد مشی تیم ملی ایران مثل دوران قبلی کار با کی‌روش است؛ دفاع فشرده و متمرکز در بیشترین دقایق بازی و آنگاه استفاده از ضد‌حملات زهرآگین یا اشتباهات بازیکنان حریف. این فرمول آشنا در جام‌جهانی 2022هم تکرار خواهد شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید