• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 6 مهر 1401
کد مطلب : 172521
+
-

استارت ناقص لیگ

لیگ برتر والیبال امروز آغاز می‌شود اما در آمل و ارومیه اجازه برگزاری بازی را نداده اند بقیه مسابقات هم تماشاگر ندارد

استارت ناقص لیگ

لیگ برتر والیبال از امروز شروع می‌شود، لیگی که با اتفاقات نادری همراه است. بعضی از تیم‌ها در همین هفته اول میزبانی را از دست داده‌اند، 2بازی لغو شده و هیچ‌یک از بازی‌ها تماشاگر ندارد.
از 7بازی هفته اول 2بازی انجام نمی‌شود و برگزاری یک بازی هم تا دیروز مشخص نبود. این هفته شهرداری ارومیه میزبان شهرداری گنبد بود ولی از چند روز قبل اعلام شد که این بازی برگزار نمی‌شود. دیروز هم خبر رسید شورای تامین شهر آمل هم مثل شورای تامین شهر ارومیه اجازه برگزاری بازی تیم لبنیات هراز آمل و ایفای سرام اردکان را نداده است. در یزد هم شایعه شده بود که احتمال دارد بازی مس‌رفسنجان و فولاد‌سیرجان لغو شود. سیرجانی‌ها خودشان را به یزد رسانده بودند اما تا ظهر دیروز خبری از تیم رفسنجان نبود. اما چرا یزد میزبان بازی این 2تیم بود؟ داشتن کفپوش استاندارد شرط سازمان لیگ برای میزبانی بود. هفته‌های پیش فدراسیون فقط استاندارد بودن سالن‌های یزد، تهران و مشهد را تأیید و اعلام کرد بازی‌های تیم‌های دیگر در این شهرها برگزار می‌شود. با این حال روزهای گذشته بعضی از تیم‌ها کفپو‌ش جدید پهن کردند و در مورد بعضی از شهرها هم فدراسیون کوتاه آمد. با این حال هنوز چند تیم نمی‌توانند میزبان باشند. هورسان رامسر قرار است در رشت میزبان باشد. مس‌رفسجان و فولاد سیرجان هم کفپوش استاندارد ندارند. سیرجانی‌ها دست به‌کار شده‌اند تا بازی بعد کفپوش نو بخرند.
فصل پیش به‌خاطر کرونا بازی‌های لیگ بدون تماشاگر برگزار شد و این فصل هم فعلا تماشاگران اجازه ورود به سالن مسابقات را ندارند. فدراسیون والیبال مسئولیت حضور تماشاگران در سالن مسابقات را به‌عهده شورای تامین شهرها گذاشته است. اگر تیم‌ها بتوانند از شورای تامین شهر مجوز بگیرند، بازی‌شان با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

تازه‌واردها
لیگ این فصل هم نام‌های جدید دارد. از 14تیمی که فصل پیش در جدول حاضر بودند، 3تیم غایب هستند. آذرباتری انتهای جدول بود و به دسته پایین سقوط کرد. سپاهان با اینکه فصل خوبی را پشت‌سر گذاشت اما به‌خاطر اینکه نتوانست به قهرمانی برسد، ترجیح داد این فصل در لیگ برتر نباشد. آنها به بهانه کم کردن هزینه‌ها به دسته پایین‌تر رفته‌اند اما مربی خارجی گرفته‌‌اند. شهرداری ورامین هم در جمع تیم‌های این فصل نیست. ورامینی‌ها چند سالی پای ثابت لیگ بودند ولی گفته می‌شود با مهاجرت احسن شیرکوند، بازیکن شاخص این شهر، دیگر کسی انگیزه تیمداری نداشت و به‌خاطر همین مسئولان شهر ترجیح دادند امتیاز والیبال شهرشان را بفروشند. 3تیم به لیگ امسال اضافه شده‌ است اما فقط یک تیم با قهرمانی در دسته یک، به لیگ برتر رسیده. گیتی‌پسند، نیان الکترونیک خراسان و ایفا سرام اردکان تیم‌های تازه‌ وارد هستند. گیتی‌پسند قهرمان فصل پیش لیگ یک است. این تیم به همراه طبرستان نوشهر که در فینال حضور داشتند، سهمیه لیگ برتری گرفتند اما نماینده نوشهر ترجیح داد امتیازش را بفروشد. اردکانی‌ها که فصل پیش به‌خاطر بدهی‌ها از لیگ کنار گذاشته شدند، امتیاز تیم نوشهری را خریدند. تیم الکترونیک خراسان هم با خرید امتیاز شهرداری ورامین لیگ برتری شده است. این خرید امتیاز تیم‌های لیگ برتر اتفاق نادری است که در ورزش ایران دیده می‌شود. تیم سایپا هم با همین روش خودش را در لیگ برتر حفظ کرد. سایپا به همراه آذرباتری 2تیمی بودند که به دسته پایین سقوط کردند اما سایپا با خرید امتیاز سپاهان در لیگ برتر ماند.

سورپرایز سید
سیدمحمد موسوی که فصل پیش در تیم فنرباغچه ترکیه نیمکت‌نشین شده بود، این فصل ترجیح داد در ایران بازی کند. او برای جام باشگاه‌های آسیا به ایران آمد و به همراه پیکان قهرمان این جام شد. همان موقع گفته می‌شد که سیدفصل بعد پیراهن همین تیم را می‌پوشد اما با تغییراتی که در سطح مدیریت باشگاه پیکان ایجاد شد، موسوی با این باشگاه به توافق نرسید. دیروز در لحظه‌های آخر گفته شد که موسوی با تیم خراسانی قرارداد بسته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید