• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 مهر 1401
کد مطلب : 172495
+
-

بیمه عمر؟

به‌جا مانده از پیروزی دوستانه پرسپولیس در برابر گل‌گهر

بیمه عمر؟

پرسپولیس در آخرین بازی دوستانه‌اش در جریان تعطیلات لیگ برتر به مصاف گل‌گهر سیرجان رفت و با تک گل محمد عمری برابر این تیم به پیروزی رسید. چند نکته از این بازی به جا مانده که مرور آنها خالی از لطف نیست.

   عملا با تیم دوم
سرخپوشان در حالی پا به این دیدار گذاشتند که عملا به اندازه یک تیم بازیکن غایب داشتند. به‌طور دقیق‌تر 5 بازیکن این تیم یعنی علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد سرلک، وحید امیری و مهدی ترابی در اردوی تیم ملی در اتریش به سر می‌بردند و وحدت هنانوف هم در اردوی تیم ملی تاجیکستان بود. به علاوه سروش رفیعی، سعید صادقی و امید عالیشاه هم مصدوم بودند و البته شیخ دیاباته هم که کلا تا بعد از جام‌جهانی در دسترس نخواهد بود. به این ترتیب پرسپولیس درون دروازه با احمد گوهری به میدان رفت، گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر و فرشاد فرجی خط دفاع این تیم را تشکیل می‌دادند، کمال کامیابی‌نیا، سینا اسدبیگی، سیامک نعمتی و محمد عمری در خط میانی به میدان رفتند و حامد پاکدل و یورگن لوکادیا هم مهاجمان تیم یحیی گل‌محمدی بودند.

   درخشش دنباله‌دار عمری
محمد عمری می‌تواند شکننده یک طلسم بزرگ برای یحیی گل‌محمدی باشد؛ طلسم جوان‌گریزی. همه می‌دانند که یکی از بزرگ‌ترین کم و کاستی‌های سرمربی پرسپولیس، عدم‌استفاده کافی و متناسب او از جوانان است. با این حال به‌نظر می‌رسد داستان برای عمری قدری فرق دارد. او از اواخر فصل گذشته به‌تدریج به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت و این ماجرا در فصل جاری هم تبدیل به یک سنت دائمی در تمامی مسابقات شده است. در دیدار با گل‌گهر اما عمری در غیاب شمار زیادی از بازیکنان اصلی پرسپولیس فرصت حضور در ترکیب ابتدایی را پیدا کرد و با بهره‌برداری از این فرصت تنها گل بازی را به ثمر رساند. این درخشش، قاعدتا باید به او فرصت بیشتری برای حضور در ارنج بدهد. اگر همه‌‌چیز درست پیش برود و در مورد استعداد این بازیکن 22ساله اغراقی صورت نگرفته باشد، او تا مدت‌ها می‌تواند خط میانی پرسپولیس را بیمه کند.

   شرایط عجیب مهدی عبدی
بهترین گلزن فصل گذشته پرسپولیس اما شرایط مناسبی ندارد. مهدی عبدی بدترین روزهای فوتبالش را از زمان معرفی شدن در جمع سرخپوشان پشت سر می‌گذارد؛ چنان که در همین بازی دوستانه هم در ترکیب اصلی قرار نگرفت. عبدی در نیمه دوم به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت و توفیقی در گلزنی نداشت. وقتی بدون شیخ دیاباته، مهدی ترابی، وحید امیری، امید عالیشاه و... هم نوبت به عبدی نمی‌رسد، شاید گزاف نباشد اگر پایان کار او در پرسپولیس را اعلام کنیم.

   کار دشوار بدون هافبک‌ها
چه در این بازی و چه در مسابقه دوستانه قبلی برابر فولاد که با یک گل به سود تیم خوزستانی به پایان رسید، یوررگن لوکادیا موفق به گلزنی برای پرسپولیس نشد. این در حالی است که او لیگ را در بهترین فرم ممکن به نخستین وقفه رسانده بود. طبیعتا یکی از دلایل این مسئله می‌تواند غیبت هافبک‌های خلاق و پرشمار سرخپوشان باشد؛ بازیکنانی همچون مهدی ترابی و سعید صادقی که به خوبی با لوکادیا مچ شده بودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید