• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 6 مهر 1401
کد مطلب : 172462
+
-

رشد 172درصدی گردشگری جهان در 7ماه گذشته

474میلیون گردشگر از دی‌ماه1400تا مردادماه1401 به‌مدت 7ماه از مقاصد گردشگری جهان بازدید کردند و سازمان جهانی جهانگردی اعلام کرد: تعداد گردشگران بین‌المللی در این مدت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته میلادی 3برابر و به رشد ۱۷۲درصدی رسیده است. این بدان معناست که بخش گردشگری نزدیک به ۶۰درصد سطح پیش از همه‌گیری کرونا را احیا کرده است.
به اعلام این سازمان، بهبود مستمر گردشگری بین‌المللی نشان‌دهنده تقاضای قوی برای سفرهای بین‌المللی و همچنین کاهش یا لغو محدودیت‌های سفر تا به امروز است.
براساس اعلام این سازمان، ۸۶کشور تا ۱۹سپتامبر ۲۰۲۲ - ۲۸ شهریور - هیچ محدودیتی مرتبط با کووید-۱۹ نداشتند.
به‌گفته دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، گردشگری به‌طور پیوسته در حال بهبود است، اما چالش‌های متعددی از ژئوپلیتیک گرفته تا اقتصادی همچنان باقی مانده است.
سازمان جهانی گردشگری در تازه‌ترین گزارش خود از بهبود گردشگری بین‌المللی در جهان خبر داد و اعلام کرد: در 7 ماهه نخست سال۲۰۲۲ میلادی، تعداد گردشگران بین‌المللی به ۵۷درصد از سطوح قبل از همه‌گیری ویروس کرونا رسیده‌ است.
این سازمان به‌مناسبت روز جهانی گردشگری که از سال۱۹۸۰ همه‌ساله در ۲۷سپتامبر - ۵مهر- در کشورهای مختلف جهان جشن گرفته می‌شود، در گزارشی نوشت: ارتباط گردشگری هرگز واضح‌تر از امروز نبوده است.
سازمان جهانی گردشگری که «بازنگری در گردشگری» را به‌عنوان شعار امسال خود انتخاب کرده، از کشورها خواست تا از فرصت موجود استفاده و درخصوص گردشگری تجدیدنظر کنند.
به گزارش ایرنا، زوراب پولولیکاشویلی می‌گوید: بخش گردشگری در همه جا، امید و فرصت را برای مردم باز می‌گرداند. اکنون زمان بازنگری در مورد گردشگری است، اینکه به کجا می‌رود و چگونه بر مردم و سیاره زمین تأثیر می‌گذارد؟ برآورد می‌شود در این 7ماه ۴۷۴میلیون گردشگر بین‌المللی سفر کرده‌اند که رقم آن در مدت مشابه سال گذشته میلادی برابر ۱۷۵میلیون نفر بوده است. ۲۰۷میلیون گردشگر بین‌المللی در ماه‌های ژوئن و ژوئیه ثبت شده که بیش از 2 برابر مدت مشابه سال۲۰۲۱ را شامل می‌شود. ۳۰۹میلیون نفر از حجم ورودی گردشگران مربوط به اروپاست که ۶۵درصد مجموع گردشگران را نشان می‌دهد.
طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، اروپا و خاورمیانه سریع‌ترین بهبود را در حد فاصل ژانویه تا ژوئیه امسال نشان می‌دهند که به‌ترتیب رشدی ۷۴ و ۷۶درصدی نسبت به‌مدت مشابه سال۲۰۱۹ دارند. کاربران فضای مجازی مرتبط با حوزه گردشگری پاکستان نیز نوشته‌اند: گردشگری بین‌المللی در این کشور پس از سهولت در فرایند ویزا که منجر به ورود وبلاگ‌نویسان بین‌المللی به پاکستان شد، افزایش قابل توجهی داشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید