• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 2 مهر 1401
کد مطلب : 172399
+
-

شهردار تهران در آیین زنگ دانش‌آموز شهید:

اگر شهدا نبودند کشور بارها تجزیه شده بود

گزارش2
اگر شهدا نبودند کشور بارها تجزیه شده بود

شهردار تهران گفت: اگر شهدا نبودند، هر یک از فراز و نشیب‌های انقلاب کافی بود تا کشور تجزیه شود؛ اگر شهدا نبودند، در دفاع‌مقدس نامی از انقلاب و ایران باقی نمی‌ماند و عبور انقلاب از فتنه‌های مختلف وجود نداشت.
به گزارش پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی در دوازدهمین آیین نواخته‌شدن زنگ دانش‌آموز شهید، ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع)، رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) گفت: بسیار خشنودم که زنگ دانش‌آموز را معطوف به آغاز سال تحصیلی و با یاد و نام شهدا در این خطه نورانی از جهان به صدا در می‌آوریم.
وی افزود: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید، بخشی از این پیروزی معطوف به حضور دانش‌آموزان در تظاهرات و عرصه‌های مختلف بود؛ در هر مقطعی که انقلاب از ما کاری می‌خواست دانش‌آموزان و معلمان ما پیشتاز بودند، ضمن اینکه در دفاع‌مقدس نیز همین گونه بود.
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش هم در این مراسم با اشاره به اینکه باید از شهردار تهران تشکر کنیم که در ایام اربعین، شهرداری را به یک نهضت فرهنگی تبدیل کرد، گفت: امیدواریم با برگزاری این مراسم نمادین، همواره خود را مدیون شهدا بدانیم و در راه شهدا حرکت کنیم و در روز قیامت پاسخی برای آنها داشته باشیم. این شهدا حتی به سن سربازی نیز نرسیده بودند و با علم و عملی که داشتند، وارد میدان شدند.

رفع مشکلات مالی
شهردار تهران در برنامه تلویزیونی صف اول شبکه خبر نیز، ضمن تسلیت به خانواده مهسا امینی، عنوان کرد: موضوعی که در دست تحقیق است، به بهانه‌ای تبدیل شده که منجر به آشوب شود چراکه اعتراض مقبول است اما آشوب هیچ کجا پسندیده نیست.
علیرضا زاکانی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های یکساله شهرداری تهران افزود: ما وقتی شهرداری تهران را تحویل گرفتیم عملا شهرداری دو سال و نیم در تنش مالی بود و در سال‌۹۹ برای پرداخت حقوق پرسنل 3ماه پول قرض گرفته شده بود. می‌خواستیم به حوزه امنیت در حوزه مالی برسیم و با تجمیع هزار و ۲۰۰حساب در خزانه واحد به شورای اسلامی شهر تهران اعلام کردیم که در تنش مالی نیستیم و امروز نیز همچنان در این تنش قرار نداریم.
وی افزود: امروز 5هزار و ۳۵۰تخت برای معتادانی فراهم شد که هیچ بخشی سراغ آنها نمی‌رفت مانند معتادان زخم باز، کبر و یا صغر سن و... که به این بیش از 2هزار تخت دیگر اضافه خواهد شد و درنظرداریم که به 8هزار تخت برسیم.
زاکانی یادآوری کرد: از بهمن ماه اقدامات و برنامه‌ریزی آغاز شد و به‌دنبال این هستیم که ۷۰پروژه بزرگ تا ۱۲‌بهمن ماه هر هفته افتتاح شود. این پروژه‌ها ۲۰درصد آغاز و ۸۰درصد خاتمه کار است. به‌عنوان مثال، پروژه شهید شوشتری یکی از این طرح‌هاست که ۱.۵درصد از کل ترافیک شهر تهران را کاهش می‌دهد و به آزادراه تبدیل خواهد شد.
شهردار تهران گفت: شنبه‌های امید و افتخار از سال قبل هدف‌گذاری شد که طرح‌های نیمه‌تمام را به پایان برسانیم و طرح‌های ضرورت‌دار را آغاز و تکمیل کنیم. ۹۸اصلاح تقاطعی در شهر صورت می‌گیرد و ۷۸۰کیلومتر راه را به ۵۷کیلومتر تبدیل می‌کند که آرامش و آسایش، کاهش مصرف بنزین و آلودگی هوا را به‌دنبال خواهد داشت. امسال ۱۸طرح و سال آینده ۴۵طرح خاتمه پیدا می‌کند. ما اعتقاد داریم کل شهر می‌تواند به یک کارگاه تبدیل شود.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما بدون اینکه یک سانتی‌متر فروش تراکم در شهر داشته باشیم و همچنین بدون اینکه چشم خود را روی تخلفات ببندیم، توانستیم ۹۳.۴درصد از اعتبارات خود را کسب کنیم که در ۱۰سال اخیر در شهر تهران بی‌نظیر است. البته سال۹۵ چون 5هزار میلیارد تومان از بانک قرض گرفته شده بود، چنین اتفاقی افتاده بود اما این اتفاق در سال قبل بی‌نظیر بود و براساس گزارش‌های هفته گذشته ۹۹درصد منابع محقق شد.
وی ادامه داد: ما عملا مسیری را که به آینده می‌رویم به‌گونه‌ای ترسیم کرده‌ایم که براساس بودجه و اعتبارات باشد، شورا اعتبارات را ۶۰درصد افزایش داد و ما ۵۰هزار و ۵۰۰میلیارد تومان را به ۸۳هزار میلیارد تومان تبدیل کردیم. ۱۵‌شهریور ماه اعلام کردیم که از صد‌درصد منابعی که شورا تعیین کرده بود، عبور کردیم و به‌دنبال این هستیم که با مولدسازی و مشارکت شهر را بسازیم و بتوانیم شهری با چهره دیگری ترسیم کنیم.
شهردار تهران ادامه داد: تا قبل از انقلاب ۴هزار و ۲۰۰هکتار فضای سبز و تنها ۷۲پارک داشتیم اما هم‌اکنون ۵۹هزار هکتار فضای سبز و ۲۳۴۶پارک داریم. ما سال گذشته ۱۲۵۰هکتار فضای سبز پیرامونی در شهر و اطراف آن داشتیم و امسال ۱۵۰۰هکتار به آن اضافه خواهد شد.
شهردار تهران با اشاره به افتتاح پارک ایرانیان در هفته‌های پیش عنوان کرد: ما ۲هزار و ۳۴۶پارک در تهران داریم. چند روز پیش فاز اول بوستان ایرانیان به وسعت 16هکتار افتتاح شد و فاز دوم آن با مساحت 22هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید و اقوام مختلف در آنجا می‌توانند حضور فعال داشته باشند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید