• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 30 شهریور 1401
کد مطلب : 172224
+
-

آیا رونالدو را از دست دادند؟

غیر از ناپولی و اسپورتینگ همه تیم‌هایی که شایعه شده بود کریستیانو به آنها بپیوندد با مشکل گلزنی روبه‌رو هستند؛ حتی خود منچستر

آیا رونالدو را از دست دادند؟

تقریبا همه تیم‌هایی که در تابستان شایعه شده بود کریستیانو رونالدو به آنها پیشنهاد شده است، مشکل گلزنی دارند؛ ازجمله خود منچستر‌یونایتد که ستاره پرتغالی را در اختیار دارد و در طول فصل تنها یک‌بار توسط او و از روی نقطه پنالتی به گل رسیده است. بایرن مونیخ 3‌بازی پیاپی در لیگ مساوی کرد و مقابل آگزبورگ شکست خورد. سادیو مانه نتوانسته جای لواندوفسکی را پر کند و هم‌اکنون خودش و هواداران از این وضعیت خوشحال نیستند. وضعیت ناگلزمان هم به‌دلیل نتایج ضعیف در بوندس‌لیگا وخیم است و اگر اتفاقی برای او بیفتد، توخل، زیدان، یوآخیم لوو و پوچتینو گزینه‌های جانشینی این سرمربی جوان خواهند بود. با از دست دادن لواندوفسکی معلوم بود بایرن نمی‌تواند مثل گذشته گل بزند. دورتموند هم همین وضعیت را دارد. وقتی هالند رفت، سباستین هالر از آژاکس خریداری شد اما این مهاجم حتی یک‌بار هم نتوانست در دیدارهای رسمی برای زنبورها به میدان برود و متوجه شد دچار سرطان است. مارکو رویس، کاپیتان تیم هم مصدوم شده و گفته می‌شد جام جهانی را از دست خواهد داد اما انگار مصدومیت او ساده‌تر از چیزی است که انتظار می‌رفت. بایرن و دورتموند 2‌تیمی بودند که شایعه شده بود ژرژ مندس، مدیر برنامه‌های کریستیانو این بازیکن را به آنها پیشنهاد داده و با پاسخ منفی روبه‌رو شده است.
اسپورتینگ لیسبون، یکی دیگر از گزینه‌های رونالدو برای حضور او در لیگ قهرمانان این فصل، بدون ستاره سابق خودش به تیم محبوب رونالدو یعنی تاتنهام 2‌گل زد و خروس‌ها را شکست داد. هنوز کسی در اسپورتینگ حسرت نمی‌خورد که چرا رونالدو به لیسبون برنگشته است، هر‌چند که تیم هم‌اکنون در رتبه هشتم جدول دست‌وپا می‌زند اما در لیگ قهرمانان وضعیت خوب است.
در اسپانیا 3گزینه برای او وجود داشت. بارسلونا به‌خاطر تلاش برای خرید لواندوفسکی هرگز سراغ او نرفت و رئال‌مادرید هم علاقه‌ای به بازگرداندن بهترین گلزن تاریخش نشان نداد اما اتلتیکو‌مادرید و دیه‌گو سیمئونه تا نزدیکی جذب او پیش رفته بودند. حالا اتلتیکو مشکل گلزنی دارد و به‌خاطر مسائل مالی و بندی که در قراردادش وجود دارد، نمی‌تواند از گریزمان بیش از 30دقیقه در هر مسابقه بازی بگیرد. شاید اگر رونالدو جذب می‌شد، الان اتلتیکو وضعیتی بهتر از رتبه هشتم جدول داشت.
در ایتالیا هم چند گزینه برای کریس وجود داشت؛ آاس‌رم، ناپولی و میلان. بحث میلان که اصلا جدی نشد چون زلاتان آنجا بود و نمی‌شد این دو را جمع کرد. آاس‌رم هم با وجود مورینیو هیچ‌وقت به‌صورت جدی دنبال رونالدو نرفت. تنها ناپولی برای جذب او تلاش کرد که آن هم نشد. این باشگاه ایتالیایی که مرتنز و اینیسنیه را در خط حمله و روییس و کولیبالی را در خط هافبک و دفاع از دست داده بود، می‌توانست هزینه خرید و دستمزد رونالدو را از محل فروش پیراهن‌های او که برند خود باشگاه است، جبران کند. با این‌حال ناپلی‌ها از جوش نخوردن این معامله ناراضی نیستند. آنها میلان را برده‌اند و در صدر جدول سری‌آ به فیفادی رسیده‌اند، جدا از این در لیگ قهرمانان هم وضعیت بدی ندارند. کواراتسخلیا که از دینامو باتومی گرجستان خریداری شده و همینطور پسر دیه‌گو سیمئونه –جووانی- که گل‌های حساسی به لیورپول و میلان زده، کاری کرده‌اند کسی به یاد رونالدو نیفتد. اوسیمن هم در خط حمله این تیم حضور دارد؛ بازیکنی که مشتری‌های 100میلیون یورویی داشته. توماس توخل با پیشنهاد خرید رونالدو از سوی مالک باشگاه مخالفت کرد و نتیجه‌اش را دید؛ یک شکست در لیگ قهرمانان مقابل دینامو زاگرب و نتایج ضعیف در لیگ برتر. او اوبامیانگ را به‌جای رونالدو خرید؛ بازیکنی که هنوز موفق به ثبت گل یا پاس‌گل نشده.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید