معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گفت: زمان انتظار مسافران در ایستگاههای مترو، فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیتهای فرهنگی و گردشگری کشور است.
به گزارش وزارت میراث فرهنگی، در آستانه هفته گردشگری و با هدف استفاده از ظرفیت فضاهای مترو، جلسه مشترکی میان شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه و وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با حضور علیاصغر شالبافیان، معاون گردشگری، معاون توسعه گردشگری داخلی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی از وزارت میراث فرهنگی و عباس شخصیمیبدی دستیار شهردار در پیگیری ویژه امور اجرایی و حامد عباسینامی مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه و مجید رستمی قائممقام عملیات این شرکت برگزار شد.
علیاصغر شالبافیان در این جلسه گفت: زمان انتظار مسافران در ایستگاههای مترو فرصت مناسبی برای تبلیغ و معرفی ظرفیتهای فرهنگی و گردشگری کشور است، امیدواریم با توجه به شکلگیری زمینههای لازم، همکاری خوبی در این بخش اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به اینکه گردشگری فردی هماکنون رواج پیدا کرده است، ادامه داد: این گردشگران برای تردد بیشتر از مترو استفاده میکنند. با توسعه نرمافزارهای کاربردی مرتبط با سفر میتوانیم اطلاعات مربوط به ظرفیت سیستم حملونقل را با سرعت در اختیار آنها قرار دهیم. از ظرفیت ایستگاههای مترو میتوانیم بهعنوان محلی برای تولید و عرضه صنایعدستی به مردم استفاده کنیم زیرا این کارها باعث افزایش روحیه و نشاط مردم میشود. شالبافیان از تولیدمحتوای گردشگری شهری و توسعه ریلی خبر داد و گفت: در صورت شناسایی و معرفی فضا، امکان ارائه محتوا در نمایشگرهای ایستگاهها و قطارها را داریم. همچنین آمادگی لازم برای اجرای برنامههای فرهنگی در ایستگاهها وجود دارد. حامد عباسینامی، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه ضمن اعلام آمادگی برای همکاری مشترک در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی گفت: شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه میتواند در هفته گردشگری فضاهای مناسبی را در ایستگاهها در اختیار معاونت گردشگری قرار دهد تا ظرفیتهای گردشگری و سرمایهگذاری در آن هرچه بهتر به شهروندان و مسافران معرفی شود. نامی با اشاره به اینکه هماکنون روزانه یکونیم میلیون مسافر از متروی تهران استفاده میکنند، گفت: میتوانیم در ایستگاههای منتخب کار را آغاز کنیم. وی با اشاره به رویداد جامجهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی میتواند موقعیت خوبی برای گردشگری ورزشی باشد. عباسی نامی افزود: متروی تهران آماده پذیرایی از تکتک استانها برای معرفی نمادها و آیینهای مختلف در قالب برگزاری نمایشگاههای دائمی یا مناسبتی است. براساس توافقهای انجام شده همکاریهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در هفته گردشگری(۶ تا ۱۲مهرماه) با هدف گرامیداشت روز جهانی گردشگری با محوریت توسعه گردشگری شهری آغاز خواهد شد.
همکاری متروی تهران با وزارت میراث فرهنگی در هفته گردشگری
در همینه زمینه :