• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 29 شهریور 1401
کد مطلب : 172131
+
-

به خاطر وینی

آسمان مادرید به رنگ سفید است

به خاطر وینی

حمایت از وینیسیوس و شادی بعد از گلش که به نمادی علیه نژادپرستی تبدیل شده، ادامه دارد. ژسوس پس از گلزنی به برنتفورد برای آرسنال شادی گل وینی را تکرار کرد و در دربی مادرید هم رودریگو وقتی گل اول رئال را در پیروزی 2 بر یک مقابل اتلتیکو زد، مقابل چشم هواداران خشمگین میزبان با وینیسیوس مثل او به شادی پرداخت. این پیروزی بار دیگر رئال را به صدر جدول برگرداند و اجازه نداد بارسلونا پس از 2‌سال در صدر باقی بماند. آخرین‌بار بارسا 2‌سال پیش به‌مدت یک‌هفته صدرنشین لالیگا بود.
    این نهمین بازی و نهمین برد پیاپی رئال در همه رقابت‌های این فصل بود؛ 9برد، 24گل زده و 6گل خورده.
    بهترین شروع‌های رئال‌مادرید در تاریخ؛ 62-1961 (11برد متوالی)، 69-1968 (11برد متوالی) و
23-2022 (9‌برد متوالی). اگر رئال‌مادرید در 3‌بازی بعدی مقابل اوساسونا، شاختار دونتسک و ختافه پیروز شود، بهترین شروع تاریخ باشگاه را رقم خواهد زد.
    رئال مادرید از 8‌بازی خارج از خانه اخیر خود مقابل اتلتیکو‌مادرید، تنها یک‌بار متحمل شکست شده و 3‌پیروزی و 4تساوی کسب کرده. رئال‌مادرید که فصل گذشته در زمین اتلتیکو یک بر صفر شکست خورده بود، هرگز از سال1977 تاکنون 2‌شکست پیاپی خارج از خانه را مقابل رقیب همشهری تجربه نکرده است.
    اورلین شوامنی با 22‌سال و 234‌روز سن دومین بازیکن جوان رئال‌مادرید در قرن21 است که موفق می‌شود در نخستین دربی لالیگایی خود پاس گل بدهد. پیش از او کریم بنزما در نوامبر2009 (21‌سال و 323‌روز) موفق به انجام چنین کاری شده بود.

    والورده که به‌گفته آنچلوتی قرار است 10گل در این فصل بزند، با تعداد گل‌های بنزما در عدد4 برابری کرده. وینیسیوس با 5گل زده بهترین گلزن این فصل تیم است. والورده وقتی هرموسو اخراج شد و وقت بازی را به سود رئال کشت، به او گفت: «آفرین! کارت عالی بود احمق!»
    فدریکو والورده در 10بازی اخیر خود برای رئال‌مادرید در تمامی رقابت‌ها روی 7‌گل اثر مستقیم داشته (4‌گل و 3‌پاس‌گل) که با آمار 95بازی قبلی این بازیکن برای رئال‌مادرید برابری می‌کند.
    گل دوم رئال‌مادرید بعد از 21‌پاس توسط والورده به ثمر رسید. این چندمین باری است که رئالی‌ها پیش از گلزنی تعداد زیادی پاس بین هم ردوبدل می‌کنند.
    لوکا مودریچ برای سیصدمین‌بار پیراهن رئال را در لالیگا بر تن کرد و به برد شماره204 رسید. او هفته گذشته صدمین بازی‌اش با این پیراهن را در لیگ قهرمانان انجام داده بود.
    کورتوا در هر 6بازی این فصل لالیگا گل دریافت کرده اما در سوپرجام اروپا مقابل اینتراخت و در لیگ قهرمانان برابر سلتیک و لایپزیش توانسته کلین‌شیت کند.
    آنچلوتی به 6برد مقابل سیمئونه رسید و با این مربی حساب بی‌حساب شد.
    فعلا آسمان ورزش اروپا به رنگ سفید کهکشانی است. جدا از نتایج رئال‌مادرید، تیم ملی بسکتبال اسپانیا فینال یوروی بسکتبال را با رهبری رودی فرناندس رئالی از فرانسه برد. رودی همسن مودریچ است. الکاراس هم که برای اولین‌بار جام دیویس را در تنیس فتح کرده، یک رئالی است. مادرید فعلا خوشحال است.
    کوکه به 553‌بازی برای اتلتیکومادرید رسید و با رکورد آدلاردو با عنوان بیشترین بازی برای روخی‌بلانکوس برابری کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید