• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 28 شهریور 1401
کد مطلب : 171980
+
-

با بودجه دولتی نمی‌توان جنگل‌ها را حفاظت کرد

معاون توسعه و مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد: با بودجه دولتی نمی‌توان جنگل‌ها را حفاظت کرد. به‌گزارش وزارت میراث فرهنگی، سعید اوحدی در بازدید از جنگل تیلاکنار سلمانشهر تنکابن با بیان اینکه جنگل‌ها یکی از مسیرهای توسعه کشور گردشگری است گفت: یکی از زمینه‌های امن برای توسعه پایدار گردشگری جنگل‌هاست.
معاون توسعه و مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور با تأکید بر این نکته که وجود تاسیسات و امکانات زمینه حفاظت را فراهم می‌کند، گفت: در میراث‌فرهنگی هم همین اشتباه را داریم؛ از نزدیک شدن به تخت‌جمشید ممانعت می‌کنیم، درصورتی که اگر امکانات گردشگری در کنارش تعبیه شود، زمینه نگهداری از این آثار تاریخی بیشتر فراهم می‌شود.
او افزود: در بحث آزادسازی سواحل که با نگاه مثبت رئیس‌جمهوری همراه است، وارد شدیم. اما تنها راه استفاده و مدیریت سواحل داشتن طرح و برنامه گردشگری است. اوحدی تصریح کرد: همه جای دنیا از جنگل‌ها به خوبی حفاظت کرده و امکانات خوبی را مردم فراهم می‌کنند. او افزود: به جای جلوگیری از ورود مردم باید تاسیسات و امکانات گردشگری را فراهم کرد و با ایجاد سرمایه‌گذاری در این مناطق و اشتغال‌زایی فرهنگ نگهداری از آن را ایجاد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید