• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 28 شهریور 1401
کد مطلب : 171977
+
-

معرفی‌وزیر پیشنهادی کار به مجلس

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روز سه‌شنبه نامه معرفی محمدهادی زاهدی‌وفا، گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول می‌شود، گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس ۱۰روز بعد از اعلام وصول، جلسه رأی اعتماد در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.
علیرضا سلیمی درباره برگزاری جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در فاصله بین اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی به مجلس، برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی بعد از اعلام وصول معرفی‌نامه در کمیسیون‌های 15گانه تخصصی برای دفاع از برنامه‌های خود حضور پیدا خواهد کرد، افزود: بعد از پایان این مدت، وزیر پیشنهادی در مجلس حضور یافته و در دفاع از برنامه‌های خود سخنرانی خواهد کرد. براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، موافقان و مخالفان می‌توانند در روند رأی اعتماد به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و وزیر پیشنهادی نیز از خود دفاع کند. سرانجام با پایان یافتن سخنان موافقان و مخالفان و نیز دفاعیه وزیر پیشنهادی رأی‌گیری در صحن علنی برای رأی اعتماد به وزیر برگزار و درصورت کسب حدنصاب لازم، وزیر پیشنهادی می‌تواند در وزارتخانه مرتبط مشغول به‌کار شود. / همشهری

 

این خبر را به اشتراک بگذارید