• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
دو شنبه 28 شهریور 1401
کد مطلب : 171972
+
-

سخنگوی وزارت امور خارجه:

منافع خودمان را قربانی روابط با هیچ کشوری نمی‌کنیم

سیاست
منافع خودمان را قربانی روابط با هیچ کشوری نمی‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، استقلال سیاسی خودش را قربانی روابط با هیچ کشوری نخواهد کرد، گفت: استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران آنقدر حائز اهمیت است که به هیچ‌وجه آن را در معرض یا متأثر از نگاه سیاسی هیچ طرف دیگری قرار نمی‌دهیم.
ناصر کنعانی در پاسخ به این سؤال که آیا روسیه از ایران خواسته است که تا زمستان امضای برجام را به تاخیر بیندازد، با رد این ادعا گفت: در روند مذاکرات رفع تحریم‌ها هم، همین رویکرد وجود دارد. روسیه یکی از اعضای توافق برجام بوده و به‌طور طبیعی همواره در روند مذاکرات حضور و مشارکت داشته و اظهارنظر کرده است.
وی اضافه کرد: همواره همه کشورهای عضو مذاکرات، دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح می‌کنند و ادعاها درخصوص نقش بازدارنده روسیه در دستیابی به توافق، بحثی انحرافی است. در روند مذاکرات وین طرف اصلی که باید مسئولیت بپذیرد و به نتیجه‌بخش‌بودن مذاکرات کمک کند، طرف آمریکایی است و اینکه آمریکا هرازگاهی ادعاهایی را در مورد جمهوری اسلامی ایران‌ یا نقش روسیه در مذاکرات مطرح می‌کند، فرافکنی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اگر دولت آمریکا واقعا مسئولیت‌پذیر باشد و نتیجه مذاکرات انجام‌شده را به‌عنوان توافق بپذیرد و آماده جمع‌بندی شود، اروپا، روسیه و چین هیچ‌کدام در این مسیر نقش بازدارنده‌ای نخواهند داشت. روسیه و چین از کشورهای کمک‌کننده روند مذاکرات بوده و هستند، مواضع رسمی این کشورها کاملا در حمایت از روند مذاکرات و حمایت از موضع جمهوری اسلامی ایران است و دولت آمریکا طرفی است که از روند مذاکرات خارج شده و الان هم در روند توافق و جمع‌بندی نهایی بهانه‌تراشی می‌کند. / ایسنا

این خبر را به اشتراک بگذارید