• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 28 شهریور 1401
کد مطلب : 171967
+
-

نکته بازی/سازمان ملل موضع نگرفته؟

داستان اتهام‌زنی پرتغالی‌ها به مهدی طارمی هر لحظه عجیب‌تر می‌شود. با وجود اینکه این بازیکن در بازی شنبه‌شب پورتو برابر استوریل در دقیقه99 موفق به زدن گل مساوی از روی نقطه پنالتی شد و تیمش را از شکست رهانید، اما گزارشگر تلویزیونی ترجیح داد به‌جای این بازی، از طارمی در مورد اخراج برابر اتلتیکو به اتهام تمارض سؤال کند. این پرسش با واکنش تند طارمی مواجه شد و او مصاحبه زنده تلویزیونی را نیمه‌تمام گذاشت و رفت. پس از این داستان، سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو بار دیگر به دفاع از شاگرد ایرانی‌اش پرداخت و شبکه تلویزیونی مورد نظر را تحریم کرد. حتی پای شهردار پورتو هم به ماجرا باز شد و علیه رقبای این تیم موضع گرفت. خلاصه داستان پنالتی گرفتن‌های طارمی کم‌کم دارد به سازمان ملل هم می‌رسد!

اگر اصلا شرکت نکنیم چی؟
آقا بارها عرض کرده‌‎ایم پیشکسوتان تاج سر ما هستند؛ مخصوصا یکی مثل جواد خان‌الله‌وردی که آدم جنتلمنی است و خودش هم در جام‌جهانی بازی کرده. با این حال همین عزیز مصاحبه‌ای انجام داده که دود از سر آدم بلند می‌کند. جوادخان گفته: «کی‌روش به فوتبال ما اعتبار داد. حتی اگر از گروه‌مان صعود نکنیم هم افتخار کسب کرده‌‌ایم. امیدوارم در جام‌جهانی آبرومندانه ظاهر شویم. ما توقع نداریم که انگلیس، ولز و آمریکا را ببریم و از گروه صعود کنیم. مگر ما تاکنون از گروه‌مان صعود کرده‌ایم؟» خب از همین حالا معلوم شد که بار دیگر قرار نیست چیزی از ارزش‌های‌مان کم شود! چون تا به حال از گروه صعود نکرده‌ایم، تا ابد هم نباید صعود کنیم؟ پس پیشرفت را برای چی گذاشته‌اند و چرا به یک مربی 10سال فرصت می‌دهند؟

بله؛ خودمان می‌دانیم
حمید استیلی در حالی این اواخر با شور و حرارت فراوان از دراگان اسکوچیچ دفاع می‌کرد که بعدا معلوم شد خودش در جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال رأی به عدم‌صلاحیت این مربی داده است. حتی یک نفر از فدراسیون مدعی شده استیلی مدام این طرف و آن طرف علیه سرمربی کروات بدگویی می‌کرده که طبیعتا ما در مورد صحت و سقم این ماجرا نمی‌توانیم چیزی بگوییم. حالا او در مواجهه با پرسش‌های روزافزون پیرامون رابطه‌اش با دراگان گفته: «من وکیل مدافع اسکوچیچ نیستم.» بله خب؛ تقریبا همه ایران این موضوع را از مدت‌ها قبل می‌دانستند. خود اسکو هم قبلا گفته بود رابطه‌اش با استیلی فقط کاری است و رفاقتی با هم ندارند. حالا وکیل مدافع نیستی نباش، اما لااقل پشت طرف را وسط کارش خالی نکن برادر! این کارها خوب نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید