• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 1 خرداد 1397
کد مطلب : 17180
+
-

درخواست شفیعی کدکنی برای حفظ 4خانه تاریخی

خبر
درخواست شفیعی کدکنی برای حفظ 4خانه تاریخی


محمدرضا شفیعی کدکنی، پژوهشگر و شاعر معاصر در دیدار محمدجواد حق‌شناس و الهام فخاری 2عضو شورای شهر تهران که به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی انجام شد، پیشنهاد خرید و حفظ چند خانه قدیمی تهران را به اعضای شورای شهر ارائه کرد.

الهام فخاری، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران با اعلام جزئیات این دیدار به ایلنا، گفت: دکتر شفیعی کدکنی نگرانی خود را از وضعیت خانه ارغوان هوشنگ ابتهاج، منزل خانواده امین‌الضرب، منزل زین‌العابدین موتمن و منزل دکتر ابوالقاسم تفضلی اعلام کرد و پیشنهاد داد که شهرداری تهران این خانه‌ها را بخرد و به‌عنوان میراث فرهنگی تهران حفظ کند.
الهام فخاری گفت: در دیدار پیشین با هوشنگ ابتهاج بحث خانه ایشان هم مطرح شد. این وظیفه ماست که شرایط رایزنی برای عملی‌کردن خواسته‌های بزرگانی چون استاد ابتهاج و شفیعی کدکنی را فراهم کنیم.

او گفت: در کمیسیون فرهنگی نیز با همت آقای حق‌شناس تلاش خواهیم کرد با خریداری، مرمت و حفظ این خانه‌ها به شناخت و نگهداشت میراث فرهنگی شهر تهران جامه عمل بپوشانیم.
خانه ارغوان هوشنگ ابتهاج خانه‌ای دوطبقه با آجرهای قرمزرنگ است که در میدان فردوسی قرار دارد. این خانه به‌دلیل وجود درخت ارغوانی که سایه شعر معروف ارغوان را برای آن گفته است، «ارغوان» نام گرفته و هم‌اکنون دفتر یک شرکت تولیدکننده سیمان شده است. یلدا ابتهاج (دختر شاعر) این روزها پیگیر امور خانه ارغوان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :