• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 24 شهریور 1401
کد مطلب : 171748
+
-

رشد درآمد‌های ارزی

رئیس‌کل بانک مرکزی در مورد آخرین وضع تامین ارز واردات و حواله‌های ارزی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد، ۲۶میلیارد دلار تأمین ارز برای واردات رسمی کشور به شکل حواله انجام شده که این میزان نسبت به‌مدت دوره مشابه پارسال که 19میلیارد دلار بود؛ 7میلیارد دلار بیشتر شده است.
صالح‌آبادی ادامه داد: هم‌اکنون و در زمینه حواله ارزی شرایط ما به‌گونه‌ای است که حجم عرضه ارز به‌مراتب بیش از تقاضای آن است و ما در روزهای مختلفی شاهد این نکته هستیم که در بازار عرضه‌های زیادی اتفاق می‌افتد و در همان حال تقاضایی در بخش حواله ارزی نداریم.
 او با بیان اینکه از روزهای آینده به‌صورت شفاف و رسمی میزان عرضه و تقاضای ارز در بازار نیما  اعلام می‌شود، تأکید کرد: با اعلام این موضوع به‌صورت روزانه همه فعالان اقتصادی در جریان عرضه و تقاضای حواله رسمی ارز کشور قرار خواهند گرفت.
او ادامه داد: علاوه بر این در حوزه اسکناس نیز وضعیت عرضه‌ها بسیار خوب است خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون حدود یک میلیارد دلار به شکل اسکناس ارزی در بازار متشکل ارزی و بازار توافقی معامله ارز صورت گرفته و صادرکنندگان ارز خود را در قالب حواله و اسکناس ارزی به سامانه‌ها ارائه می‌کنند و در این زمینه نیز وضعیت عرضه‌ها بسیار مطلوب است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید