• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 24 شهریور 1401
کد مطلب : 171737
+
-

نکته بازی/همه جای جهان سرای شماست

به هر حال کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران در جام‌جهانی معرفی شده و برای او در این مسابقات آرزوی موفقیت می‌کنیم، اما ادبیات و گفتمان مرد پرتغالی همچنان جالب توجه است؛ جایی که به‌عنوان نخستین پیامش بعد از پذیرفتن این سمت گفته: «وقتی خانواده تو را فرامی‌خواند، چاره‌ای نیست جز اینکه خودت را نشان بدهی.» قاعدتا این یعنی او ایران را خانواده خودش می‌داند و از این حرف‌ها. منتها مشکل اینجاست که کی‌روش دقیقا یک سال پیش در چنین روزهایی، یعنی زمانی که هدایت تیم ملی مصر را برعهده گرفته بود در نخستین نطقش اعلام کرد: «اجازه بدهید خودم را یکی از 100میلیون جمعیت مصر به شمار بیاورم.» خب آیا اینها کمی با هم در تعارض نیست. البته که همه جای جهان سرای شماست!

حیف این بازیکن نیست؟
اگر از ما بپرسید عجیب‌ترین داستان فصل استقلال چیست، به شما خواهیم گفت قصه عزیز بیک آمانوف. رسانه‌ها در حالی از جدایی هافبک ازبکستانی در زمستان خبر می‌دهند که بسیاری از هواداران همچنان مخالف این تصمیم هستند. آمانوف فصل گذشته هر زمان به میدان رفت عملکرد خوبی داشت، اما در فصل جدید هنوز فرصت ارائه توانایی‌هایش را پیدا نکرده. روشن نیست اگر در زمستان قرار بود او را رد کنند، چرا در ابتدای فصل با وجود آن ترافیک عجیب، این بازیکن را در فهرست نگه داشتند. گویا کارکرد حفظ آمانوف فقط این بوده که ریکاردو ساپینتو در نشست‌های خبری خشمش را روی او خالی کند و در جریان مسابقات کمی آرام بگیرد! به هر حال در فصلی که استقلال زیاد هافبک خلاق ندارد، شاید جدایی آمانوف به ضرر این تیم باشد.

حس دوگانه
جذب لوکادیا برای پرسپولیس اصلا آسان نبود. روند مذاکرات مدت‌ها به درازا کشید و نهایتا این بازیکن با مبلغی بالا که بعضا تا یک میلیون دلار هم تخمین زده می‌شود به پرسپولیس پیوست. او یک شروع رؤیایی در پرسپولیس داشته و فورا به صدر جدول برترین گلزنان لیگ رسیده است. طبیعتا پرسپولیسی‌ها حسابی از درخشش بازیکن محبوب خود خوشحال هستند، اما در عین حال کمی هم نگرانی به آنها دست داده؛ بیم اینکه مبادا روند تمدید قرارداد با مهاجم هلندی به مشکل بخورد. قرارداد لوکادیا یک ساله است و در حقیقت هر درخشش او در این فصل، یک گره در کار حفظ این بازیکن می‌اندازد. اگر قرار باشد لوکادیا با همین دست فرمان جلو برود، مشتری‌های عربی ارقامی برایش مطرح خواهند کرد که رقابت را برای پرسپولیس سخت می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید