• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 24 شهریور 1401
کد مطلب : 171711
+
-

سخنگوی دولت از رکوردشکنی زائران ایرانی در سفر اربعین خبر داد

حماسه میلیونی اربعین

دولت
حماسه میلیونی اربعین

شکسته‌شدن رکورد سفر زائران ایرانی برای حضور در مراسم اربعین امسال و قصد رئیس‌جمهور برای سفر به نیویورک و شرکت در مجمع‌عمومی سازمان ملل از مهم‌‌ترین خبرهای سیاسی بود که مقام‌های دولتی در حاشیه نشست چهارشنبه هیأت دولت به خبرنگاران اعلام کردند.
به‌گزارش همشهری، دیروز سخنگوی دولت در حاشیه نشست هیأت وزیران درجمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به حضور میلیونی هموطنان در مراسم راهپیمایی زیارت اربعین خبر داد که چهارشنبه رکورد سفرهای زائران ایرانی به مراسم اربعین شکسته شد.
علی بهادری‌جهرمی با بیان اینکه بیش‌از 3میلیون زائر به عراق سفر کرده‌اند، گفت که حدود 1.5میلیون نفر از زائران نیز تاکنون به کشور بازگشته‌اند؛ «امیدواریم با مشارکت مردم، خیران و موکب‌‌داران، این مراسم پرفیض باشکوه‌تر برگزار شود»؛ موضوعی که در نشست دیروز هیأت دولت ازسوی رئیس‌جمهور نیز مورد تأکید قرار گرفت.
سیدابراهیم رئیسی با اشاره به اهمیت و آثار تربیتی زیارت در اربعین، این زیارت را انسان‌ساز و زمینه‌ساز شکل‌دهی جامعه تراز اسلامی دانست و یک‌بار دیگر از تلاش‌های همه کسانی که در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم عظیم جهانی مشارکت داشته‌اند، قدردانی کرد.
وی به حضور میلیونی زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال نیز اشاره کرد و به دستگاه‌های مسئول ماموریت داد تمهیدها و پیش‌بینی‌های لازم را با هدف تسهیل در تردد و بازگشت زائران به کشور درنظر گیرند. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به استقبال گسترده هرساله مردمی از زیارت امام رضا(ع) در ایام شهادت آن حضرت در پایان ماه صفر، به معاون اول رئیس‌جمهور ماموریت داد با تشکیل جلسه شورای زیارت، پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل حضور زائران رضوی را نیز انجام دهند.

از رفع مشکل معادن تا وضعیت سامانه خدمات الکترونیک دولت
سخنگوی دولت اما دیروز در گزارش خود به رسانه‌ها به موضوع‌های دیگری هم اشاره کرد که تشکیل کارگروهی در دولت با هدف رفع مشکلات معادن، از آن جمله بود. بهادری‌جهرمی درباره گزارش وزیر صمت از احیای معادن در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری در هیأت دولت، گفت: مقام‌ معظم‌رهبری در دیدار با اعضای دولت در این حوزه بیاناتی را مطرح کردند که گزارش این اقدام‌ها ارائه شد و قرار است کارگروهی در دولت، راهکارهای حل مشکلات معادن را بررسی و موانع را برطرف کند.  وی به گزارش وزیر ارتباطات از میزان پیشرفت دستگاه‌های اجرایی در سامانه خدمات الکترونیک دولت در هیأت وزیران هم اشاره کرد و افزود: قرار شد درحد توان و در مدت زمان قانونی تا آخر شهریورماه، دستگاه‌های اجرایی برای پیوستن به این سامانه اقدام کنند.
بهادری‌جهرمی درباره مصوبات 2نشست اخیر هیأت دولت در هفته جاری نیز گفت: یکی از مصوبات دولت در جلسه گذشته، لایحه عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بود که شامل یک متن و ۴۹سند است و این لایحه باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد تا گام‌های عضویت ایران برداشته شود.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز دیروز درجمع خبرنگاران حاضر شد و درباره صدور ویزا برای سفر رئیسی به نیویورک گفت: اجازه دهید اخبار مربوط به سازمان ملل را پس‌از سفر ازبکستان اعلام کنیم. رئیس‌جمهور قصد سفر به نیویورک را دارد، اما جزئیات پس از سفر ازبکستان اعلام خواهد شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید