• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 24 شهریور 1401
کد مطلب : 171708
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qjRBr
+
-

شکست تلاش ضدایرانی غربی‌ها در آژانس

در شرایطی که در روزهای اخیر تروئیکای اروپایی و آمریکا در نشست فصلی شورای‌حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش ویژه‌ای برای صدور قطعنامه جدید علیه جمهوری‌اسلامی به‌کار گرفتند، اما جلسه دیروز شورای حکام درباره ایران بدون قطعنامه پایان یافت.
به‌گزارش همشهری، نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی وین در پیامی توییتری، با اعلام این خبر نوشت:« بحث برسر راستی‌آزمایی و نظارت در ایران در دور فعلی نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایان یافت. هیچ قطعنامه یا تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشد. فقط تبادل دیدگاه صورت گرفت». پیش‌از این میخائیل اولیانوف در نشست شورای‌حکام نیز طی بیانیه‌ای، ضمن تأکید بر حمایت مسکو از به سرانجام رسیدن مذاکرات وین، از اقدام‌های عجولانه کشورهای غربی علیه ایران انتقاد کرده بود. وی در این بیانیه تأکید کرد که «قطعنامه ضدایرانی بی‌فکرانه ماه ژوئن در شورای‌حکام، پیامدهای منفی‌ای به‌دنبال آورد که نه‌تنها زمینه‌ساز پیچیده شدن وضعیت مذاکرات وین شد بلکه چالش‌های دیگری نیز برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه اقدام‌های راستی‌آزمایی مرتبط با برجام ایجاد کرد».
شکست تلاش‌های ضدایرانی آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا در نشست شورای‌حکام درشرایطی است که دیروز وزیر امورخارجه ایران به طرف‌های غربی مذاکرات برجامی هشدار داده بود که صدور بیانیه غیرسازنده در نشست وین هیچ ثمری ندارد. حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی خود، آخرین تحولات مذاکره برای رفع تحریم‌ها را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داد و ضمن تأکید بر پایبندی ایران به روند گفت‌وگو و تبادل پیام برای رفع تحریم‌ها و با اشاره به تلاش همه طرف‌ها طی چند ماه گذشته، رمز رسیدن به نقطه مطلوب توافق در شرایط حاضر را تمرکز آمریکا بر واقع‌بینی و نشان دادن داشتن اراده لازم دانست. وی بار دیگر تأکید کرد که جمهوری‌اسلامی همچنان از اراده و حسن‌نیت لازم برای رسیدن به گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار برخوردار است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید