• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 23 شهریور 1401
کد مطلب : 171609
+
-

شب، خارجی، لیگ قهرمانان

با برگزاری مسابقات شب دوم از هفته دوم لیگ قهرمانان این رقابت‌ها تا پس از فیفادی به تعطیلی می‌رود

شب، خارجی، لیگ قهرمانان

برگزاری جام‌جهانی قطر باعث شده تا رقابت‌های لیگ قهرمانان امسال با سرعتی عجیب برگزار شود. پرونده هفته دوم این رقابت‌ها امشب بسته خواهد شد اما پس از فیفادی بازهم شاهد برگزاری این رقابت‌ها خواهیم بود. برخلاف شب گذشته، امشب بازی‌های چندان جذابی در تقویم به چشم نمی‌خورد.


میلان - دینامو زاگرب
داور: خسوس خیل مانسانو از اسپانیا
ساعت 21:15 در ورزشگاه سن‌سیرو

   دینامو زاگرب تنها تیم برنده این گروه در هفته اول بود، آن هم مقابل چلسی توماس توخل. میلان به‌زحمت و برخلاف جریان بازی توانست یک‌مساوی از سالزبورگ بگیرد.
   زلاتان ایبراهیموویچ که به جراحی زانو تن داده بود، مراحل درمانش را به پایان برده و از دیروز به تمرینات برگشته اما مشکل اینجاست که او هنوز آماده نیست و از طرفی از فهرست اروپایی میلان در این فصل خط خورده است. او 3‌ماه دیگر و پس از جام جهانی به میادین برمی‌گردد.
   ربیچ و اوریگی هم به‌دلیل مصدومیت در این بازی حضور نخواهند داشت و همچنین فلورنتزی. ستون فقرات ربیچ ضربه خورده و اوریگی از خستگی عضلات رنج می‌برد. از زمان پیوستن به میلان در فصل 2019-20، آنته ربیچ تاکنون ۴۶‌بازی رسمی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده است.
   اولیویه ژیرو در 35سالگی همچنان می‌درخشد. او این فصل در 6بازی، 3گل و یک‌پاس‌گل ثبت کرده. انتقال ژیرو به میلان تنها یک‌میلیون یورو برای روسونری هزینه داشت؛ او تا به امروز 14گل مهم به ثمر رسانده، از قرار هر گل 71هزار و 400یورو! میلان به‌زودی قرارداد این مهاجم فرانسوی را یک‌سال دیگر تمدید می‌کند.
   اما مانیان کلیدی‌ترین بازیکن میلان است. او که با قهرمان کردن لیل به‌جای دوناروما به سن‌سیرو آمده، نقشی اساسی در قهرمانی روسونری در فصل گذشته لیگ ایفا کرد. مانیان در تابستان 2021با مبلغ 14.3‌میلیون یورو خریداری شد و حالا ارزش او به 60میلیون یورو رسیده.
   استفانو پیولی با کسب 3‌امتیاز مقابل سمپدوریا به هشتمین مربی در سری‌آ تبدیل شد که به رکورد 650‌امتیاز می‌رسد. او 652امتیاز به‌عنوان سرمربی در این لیگ به‌دست آورده.
   در آستانه بازی حساس هفته آینده با ناپولی صدرنشین، همه حواس میلانی‌ها نمی‌تواند به بازی امشب معطوف باشد؛ خصوصا اینکه در آن بازی لیائو هم به‌دلیل محرومیت غایب خواهد بود.
   میلان هر دو رویارویی قبلی را هر کدام با 3‌گل بر حریف کروات خود پیروز شده (سال2000).
   تمام سایت‌های پیش‌بینی، صادق محرمی را در ترکیب دینامو برای این بازی قرار داده‌اند. او در بازی با چلسی هم از ابتدا در ترکیب بود و تا دقیقه84در زمین ماند. او در همه رقابت‌های این فصل در 13بازی حضور داشته و 3‌پاس‌گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده و در مجموع 778دقیقه بازی کرده.

چلسی - سالزبورگ
داور: ایوان کروژلیاک از اسلواکی
ساعت 23:30در ورزشگاه استمفوردبریج

   به‌دلیل لغو دیدارهای این هفته لیگ برتر پس از فوت ملکه انگلستان هنوز جانشین توماس توخل در هیچ مسابقه‌ای روی نیمکت چلسی ننشسته. گراهام پاتر که برایتون را در این فصل در رتبه چهارم به سرمربی موقت این باشگاه تحویل داده، نخستین تجربه‌اش را در لیگ قهرمانان ثبت خواهد کرد. خوش‌شانسی او این است که بازی لیورپول و چلسی که قرار بود در روز یکشنبه برگزار شود، به تعویق افتاده و پاتر فرصت دارد در تعطیلی لیگ‌های داخلی به‌خاطر فیفادی با تیم جدیدش بیشتر آشنا شود.
   فعلا همه حواس مدیران چلسی به انتصاب یک مدیر ورزشی است تا باری از دوش مربی و مالک باشگاه برداشته شود. در عین حال پس از آنکه میلان درخواست دستمزد سالی 6میلیون یورویی لیائو را نپذیرفته و قبول نکرده در بازپرداخت جریمه 14میلیون یورویی به اسپورتینگ لیسبون به‌خاطر ترک این باشگاه با این بازیکن پرتغالی شریک شود، چلسی برای خرید او خیز بلندی برداشته و به‌نظر می‌رسد بتواند در زمستان این انتقال را نهایی کند. لیائو در دور رفت در ترکیب میلان و احتمالا در دور برگشت در ترکیب چلسی به میدان خواهد رفت و شاید زیاش قرضی به میلان واگذار شود.
   لندن برای میزبانی بازی امشب مشکلی ندارد اما اعلام شده که سرود UCL در مسابقاتی که این هفته توسط تیم‌های انگلیسی در خانه برگزار می‌شود، پخش نخواهد شد.


شاختار دونتسک - سلتیک
داور: گلن نیبرگ از سوئد
ساعت 21:15در ورزشگاه مونیسیپال ورشو

   سلتیکی‌ها در نیمه اول بازی با رئال می‌توانستند 2‌بار دروازه این تیم را باز کنند اما اعتماد به نفس لازم را نداشتند. شاختار در زمین لایپزیش 4گل زد و باعث اخراج تدسکو و آمدن مارکو رزه به ‌جای او شد. این بازی می‌تواند زیبا باشد اما کسی آن را دوست ندارد.
   این هفته بازی سلتیک مقابل لوینگستون به خاطر مرگ پادشاه انگلیس لغو شده. هر دو شهر گلاسکو و دونتسک برای بازی امشب شرایط میزبانی را نداشتند. اوکراینی‌ها به‌خاطر جنگ با روسیه در ورشوی لهستان این بازی را برگزار می‌کنند.

رئال مادرید - لایپزیش
داور: مائوریتزیو ماریانی از ایتالیا
ساعت 23:30در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

   رئال مادرید در کنار آژاکس و بنفیکا تنها تیم‌های این فصل لیگ‌های اروپایی هستند که همه بازی‌های خود را برده‌اند.
   رودریگو در سال‌های اخیر در چمپیونزلیگ می‌درخشید اما امسال در لالیگا هم درخشان ظاهر شده است. رودریگو از سویی در ‌بازی اخیرش در رئال با 6‌گل و 5‌پاس گل روی 11‌گل تأثیر مستقیم گذاشته. او در 17بازی اخیر 9‌گل زده و 5پاس‌گل داده و روی 14‌گل تأثیر مستقیم داشته.
   رودریگو در این فصل لالیگا؛ هر 50‌دقیقه یک‌گل یا پاس‌گل، 4دریبل در هر 90‌دقیقه، 4.1‌خلق موقعیت در هر 90‌دقیقه.
   وینیسیوس در هر 5بازی آخرش در رقابت‌های مختلف برای رئال گل زده اما رئالی‌ها نگران محرومیت او هستند. وینی در بازی با مایورکا به وایخنت مدافع مایورکا که مدام روی او تکل می‌زده، زبانش را در آورده و گفته: «بیشتر می‌خواهی؟ رقص بیشتری می‌خواهی؟ اوکی!» وینی به ناچو گفته که آگیره سرمربی مایورکا از بازیکنانش می‌خواست روی او خطا کنند و مدام فریاد می‌زد «بزنیدش، بزنیدش، پاهاشو بزنید (بشکنید)». 
   در فصل گذشته 74‌خطا روی وینی انجام شد که پس از فکیر، مونیاین، گالان و گدس پنجم شد اما امسال به‌نظر می‌رسد می‌تواند اول شود. وینیسیوس دومین بازیکنی است که از ابتدای فصل در لالیگا بیشترین خطا روی او صورت گرفته است (15).
   کریم بنزما همچنان مصدوم است. او در بازی با سلتیک در دقیقه30از زمین بیرون رفت و رقابت برای آقای گلی لالیگا و سومین گلزن برتر بودن در تاریخ لیگ قهرمانان را به لواندوفسکی واگذار کرد. لوا فعلا 2‌گل از او در جدول گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان پیش است.
   در غیاب بنزما بعید است آنچلوتی برای این بازی هم به آزار اعتماد کند. فعلا هواداران و مدیران باشگاه از او خشمگین‌اند. این بازیکن بلژیکی 3‌سال است هیچ کاری برای تیم نکرده و همیشه مصدوم یا ناآماده بوده.
   لایپزیش با ورنر و انکونکو خطرناک است. انکونکو بازیکن محبوب رئال برای جانشینی بنزما محسوب می‌شود. انکونکو در بازی با دورتموند صدمین بازی‌اش را با پیراهن لایپزیش انجام داد؛ 35گل و 37پاس‌گل.
   گل آیدارا به دورتموند پانصدمین ‌گل لایپزیش در ورزشگاه ردبول آره‌نا بود.
   رئال تنها در 2‌بازی اروپایی‌اش (سوپرجام و لیگ قهرمانان) در این فصل موفق به کلین‌شیت شده و در هر 5 بازی لالیگایی‌اش گل خورده.
   11گل از 20گل رئال در این فصل از دقیقه60 به بعد به ثمر رسیده و این نشان می‌دهد قهرمان فصل پیش اروپا به سیاق فصل گذشته بازی می‌کند و اول منتظر است گل بخورد و سپس برای کام‌بک وارد عمل شود. اگر فقط نتایج نیمه اول را درنظر بگیریم، رئال‌مادرید با 6‌ امتیاز در رده هشتم قرار می‌گیرد.
   واسکس، میلیتائو، بنزما و اودریوزولا مصدومند و به بازی با حریف آلمانی نمی‌رسند.
   آنچلوتی باید در آستانه دربی هفته آینده مقابل اتلتیکو ترکیب را مدیریت کند. برای این بازی مودریچ، کاماوینگا و شوامنی در خط هافبک به میدان می‌روند. شاید رودریگو به‌جای آزار در نوک حمله بازی کند و والورده و وینیسیوس در دو سمت او.


کپنهاگن - سه‌ویا
استوارت اَتوِل از انگلیس
ساعت 23:30در ورزشگاه پارکن

   سه‌ویا روزشماری می‌کند در این گروه سوم شود تا به لیگ مورد علاقه‌اش یعنی لیگ اروپا برود. آنها در بازی اول در زمین خودشان 4گل از من‌سیتی خوردند و پیش از آن در همین سانچس پیسخوان 3‌گل از بارسا دریافت کرده بودند.

منچسترسیتی - دورتموند
دانیله اورساتو از ایتالیا
ساعت 23:30در ورزشگاه اتحاد

   دنیله اورساتو، داور ایتالیایی برای دورتموند نحس است. قضاوت‌‌های قبلی اورساتو برای دورتموند؛ باخت 2بر صفر مقابل اتلتیکو‌مادرید (۲۰۱۸) و باخت 3بر 2مقابل موناکو (۲۰۱۷).
   گواردیولا به سبک بایرن‌مونیخ که معمولا دورتموند را از ستاره خالی می‌کند، در این تابستان هم دو ستاره دیگر زنبورها را غارت کرد و هالند و آکانجی را به خدمت گرفت. گوندوغان دیگر بازیکن سابق دورتموند است که برای سیتی به میدان می‌رود.
   آکانجی گفته برای شکست تیم سابقش هر کاری می‌کند. او از مسئولان باشگاه آلمانی دلخور است و اعلام کرده که پول برایش هیچ اهمیتی نداشته اما او را به پول‌پرستی متهم کرده‌اند.
   دورتموند از یک باخت وحشتناک 3بر صفر مقابل لایپزیش پا به این مسابقه وحشتناک مهم می‌گذارد. ترزیچ در بازی با لایپزیش به مربی فصل پیش همین دورتموند یعنی مارکو رزه باخت و این خیلی بد است.
   هالند دیوانه است. او در لیگ قهرمانان اروپا در 20بازی 25گل وارد دروازه رقبا کرده و در بازی‌های این فصل با پیراهن من‌سیتی 12گل به ثمر رسانده، ازجمله 2‌هت‌تریک در لیگ برتر و یک دبل در لیگ قهرمانان مقابل سه‌ویا. او از 13تیم لیگ برتر در این فصل بیشتر گل زده ازجمله از منچستریونایتد و چلسی.
   در 4رویارویی قبلی 2‌بار سیتی و یک‌بار دورتموند به پیروزی رسیده‌اند.
   کایل واکر، لاپورت و جان استونز به‌دلیل مصدومیت در ترکیب سیتی غایبند. برای دورتموند بازیکنانی مثل تورگون آزار، مارتن موری، داهود و کوبل قطعی غایب خواهند بود و کریم آدیمی، مالن و گیتنز هم ممکن است نرسند. سباستین هالر هم نیست.


یوونتوس - بنفیکا
داور: فلیکس زوایر از آلمان
ساعت 23:30در ورزشگاه آلیانتس

   یووه‌ای‌ها هنوز از مردود اعلام شدن گل سالم مقابل سالرنتینا که آفساید اعلام شد شاکی‌اند. آن اشتباه کمک‌داور ویدئویی 2‌امتیاز از چنگ این تیم پراند. یوونتوس در 6بازی اخیر فقط یک‌بازی را برده و یکی را هم باخته و بقیه را مساوی کرده.
   بنفیکا همه بازی‌های این فصل خود را برده است.
   دی‌ماریا و شزنی به این بازی می‌رسند. دی‌ماریا می‌تواند به‌عنوان بازیکن جانشین در نیمه دوم مقابل تیم دوران جوانی‌اش بازی کند. در عوض، لوکاتلی و ربیو نیستند. کیه‌زا هم بعد از جام جهانی به فوتبال برمی‌گردد.
   یوونتوس در این فصل تا به اینجا 2‌کارت قرمز دریافت کرده است یعنی دقیقا برابر با تعدادی که در فصل گذشته دریافت کرده بود.

   درباره اختلافات نیمار و امباپه باز هم شایعاتی مطرح شده. تصاویری ویدئویی از بازی قبلی پی‌اس‌جی منتشر شد که بین دو نیمه امباپه به اشرف حکیمی می‌گوید: «عذرخواهی فایده‌ای ندارد، باید همه پاس‌ها را به من بدهی!» نیمار از خودکامه بودن این بازیکن شاکی است. در اختلاف بین این دو نفر سرخیو راموس پادرمیانی کرده وگرنه تا الان کار به جاهای باریک می‌کشید.
   نیمار و مسی بعد از خط خوردن از لیست 30نفره توپ طلا ناراحت شده‌اند و آمار عجیبی از خود بر جای گذاشته‌اند. نیمار در 9بازی این فصل 10گل و 7پاس‌گل داشته. مسی هم 7پاس‌گل داده. او در سال2022موفق شده 17پاس‌گل بدهد که یکی بیشتر از رکوردش در سال2011با پیراهن بارسلوناست.
   نیمار 8 و امباپه 7گل در این فصل لیگ‌های داخلی به ثمر رسانده‌اند که کمتر از هالند 10گله و بیش از هر بازیکن دیگری است.
   یک خبر دیگر هم درباره امباپه آمده، مبنی بر اینکه قرارداد او 3‌ساله نیست و 2‌ساله است. رئیس‌جمهور فرانسه از او خواسته بود تا المپیک پاریس در تابستان2024بماند. او می‌تواند در سال سوم رایگان جدا شود و اگر رئال‌مادرید او را بخواهد می‌تواند حتی در زمستان آینده با باشگاه فرانسوی مذاکره کند.
   کیمپمبه دچار مصدومیت شدید شد و تا یک‌ماه آینده غایب خواهد بود. بازی یکشنبه آینده هم سخت است؛ مقابل لیون. اشرف حکیمی هم به 50‌بازی برای پاریس رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید