• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 23 شهریور 1401
کد مطلب : 171593
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/nZQ0E
+
-

محک شخصیت اسکو

حضور دراگان در تیم ملی امید؛ شایعه عجیبی که تکذیب شد

بعد از برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی کشورمان، فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب و قابل تامل به او پیشنهاد هدایت تیم ملی امید را داد. این اقدام گویا در راستای آن صورت می‌گرفت که مثلا غرامت
 بی خودی بابت اخراج اسکوچیچ پرداخت نشود و او در ازای پولی که می‌گیرد کاری انجام بدهد. حالا هر کسی نداند فکر می‌کند در فدراسیون مهدی تاج بر سر ریال به ریال بودجه حساسیت وجود دارد و «ویلموتس‌گیت» هم لابد در کره مریخ رخ داده است! در هر صورت ارائه این پیشنهاد به اسکو، آن هم بعد از سر و شکل عجیب برکناری او بسیاری را متعجب کرد. در همان نخستین ساعات انتشار خبر، تحلیل‌های زیادی نوشته شد مبنی بر اینکه فدراسیون فرایند توهین و تحقیر مربی کروات را کامل کرده و این پیشنهاد، حتی از خود آن اخراج هم زشت‌تر است.
در این بین اما، برخی رسانه‌ها ناگهان از احتمال قبول پیشنهاد جنجالی فدراسیون از سوی اسکوچیچ خبر دادند و گفتند او وسوسه شده تا جای مهدی مهدوی‌کیا را بگیرد. حالا نه اینکه کار در تیم ملی امید سطح پایینی داشته باشد؛ هرگز، اما اینکه شما را دم جام‌جهانی از نیمکت تیم بزرگسالان بردارند و بفرستند تیم امید، یک تنزل رتبه تاریخی است و نوعی تبعید به شمار می‌آید. از این جهت پذیرش احتمالی پیشنهاد فدراسیون از سوی اسکوچیچ بسیار عجیب می‌نمود و می‌توانست مهر تأییدی بر شخصیت نازل و غیرمصمم این مربی باشد. در این صورت به‌طور جدی می‌شد در مورد صلاحیت دراگان برای ادامه حضور در تیم بزرگسالان هم شک کرد و در مورد تغییر کادرفنی، حق را به فدراسیون داد.با این حال گویا برخلاف حرف و حدیث‌های اولیه، اسکوچیچ پیشنهاد تیم ملی امید را نپذیرفته است. حمید استیلی در این مورد می‌گوید فشار ناشی از ارائه این پیشنهاد به اسکو باعث بغض و گریه او شده است. با این حال حتی اگر اشک این مربی در هم نیامده باشد، همین که او برای‌شأن خودش ارزش قائل شد و این پیشنهاد را رد کرد برای خودش اتفاق خوبی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید