• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 22 شهریور 1401
کد مطلب : 171485
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/8q8rg
+
-

گوشفیل و دوغ، فوتبال و صبر!

به‌نظر می‌رسد سپاهان مورایس قربانی 2‌نمایش ابتدایی فصل مقابل استقلال و نساجی شده است

برای چهارمین هفته متوالی، دست سپاهانی‌ها به «3امتیاز» نرسید اما واکنش هواداران این تیم به تساوی روبه‌روی تیم مهدی رحمتی، آنقدر تند بود که انگار سپاهان از شروع فصل در تک‌تک دیدارها شکست‌خورده و در انتهای جدول است. هواداران سپاهان قبل از شعار‌دادن علیه بازیکنان و مربیان تیم، باید نگاهی به جدول رده‌بندی لیگ بیندازند. این تیم در رده چهارم جدول دیده می‌شود، فقط 5امتیاز با صدرنشین فاصله دارد و در این 6هفته فقط یک باخت داشته است. این در حالی است که آنها نسبت به سایر مدعیان، سخت‌ترین قرعه را در شروع فصل داشتند. تیم مورایس در همین 6هفته با 3تیم مدعی یعنی استقلال، فولاد و گل‌گهر بازی کرده و 3نبرد دیگر را روبه‌روی نساجی، آلومینیوم و ذوب‌آهن پشت‌سر گذاشته است. این برنامه آن هم برای یک مربی که هیچ شناختی از فوتبال ایران نداشته و نخستین روزهای حضورش در این فوتبال را می‌گذراند، دشوار به‌نظر می‌رسد. روبه‌رو شدن با یک برنامه نفسگیر در شروع لیگ، تنها چالش این فصل سپاهانی‌ها نیست. ترکیب اصلی این تیم نسبت به فصل گذشته کاملا تغییر کرده است. از 11بازیکنی که این هفته روبه‌‌روی آلومینیوم قرار گرفتند، فقط 5نفر فصل گذشته در سپاهان حضور داشتند. اضافه‌شدن 6بازیکن از تیم‌های دیگر به ترکیب اصلی، طبیعتا زمان رسیدن به هماهنگی را برای سپاهان طولانی‌تر خواهد کرد. این تیم 4بازیکن خارجی هم دارد که برای رسیدن به اوج نیاز به زمان خواهند داشت. به‌نظر می‌رسد سپاهان مورایس قربانی 2نمایش ابتدایی فصل شده است. آنها روبه‌روی استقلال و نساجی، درخشان ظاهر شدند و این توقع را به‌وجود آوردند که هر هفته هواداران‌شان را خوشحال خواهند کرد. لیگ بیست‌ودوم اما سخت‌تر از آن است که بتوان در همه بازی‌ها برنده از زمین خارج شد.
باشگاهی که 2سال به امیرقلعه‌نویی زمان داده و 2سال هم برای محرم نویدکیا صبر کرده، نباید در 6هفته قضاوتی از عملکرد سرمربی جدیدش داشته باشد. قلعه‌نویی با این تیم موفقیت‌های زیادی در کارنامه داشت و نویدکیا به‌عنوان یکی از چهره‌های اسطوره‌ای سپاهان، زیر و بم این باشگاه را می‌شناخت اما  سپاهان در چند فصل گذشته نتایج خوبی با این 2 مربی به‌دست نیاورد. آنها با جذب یک مربی بزرگ، در مسیر درستی قرار گرفته‌اند و این مسیر نباید در مواجهه با قضاوت‌های ناپخته و زودرس، تغییر کند. اگر قهرمانی در لیگ برتر ساده بود، سپاهان در لیگ چهاردهم به بعد دور از جام نمی‌ماند. البته که آنها هزینه‌های زیادی در این فصل انجام داده‌اند اما قبل از آن باید بدانند که از مورایس چه می‌خواهند. آیا او قرار است با یک چوب جادویی، سپاهان را به رئال مادرید فوتبال ایران تبدیل کند؟ آیا تغییری که به‌تدریج اتفاق نیفتد و در همه سطوح رخ ندهد، اصلا قابل اعتنا خواهد بود؟ همه قدم‌ها در سپاهان باید به آهستگی برداشته شوند. فعلا هیچ فاجعه‌ای در این باشگاه رخ نداده است.
همان‎قدر که ترکیب عجیب اصفهانی‌ها با گوشفیل و دوغ عجیب به‌نظر می‌رسد، صبر کردن برای تیم‌های پرستاره در فوتبال هم ساده نیست اما به همان اندازه که آن ترکیب خوراکی جواب می‌دهد، صبر‌کردن در فوتبال نیز نتیجه شیرینی خواهد داشت. سپاهان فعلا به تعطیلات می‌رود و حفظ آرامش تیم از هر چیز دیگری مهم‌‌تر است. مدیران باشگاه هم اگر به انتخاب‌شان اعتماد کامل دارند، باید حمایت جدی‌‌شان را از مورایس نشان بدهند. او در باشگاه‌های بزرگی حضور داشته و موفقیت‌های زیادی به‌دست آورده است. شاید شروع مورایس در ایران فوق‌العاده نبوده اما ایده‌های او در درازمدت، یک تیم حرفه‌ای و جذاب برای سپاهان خواهند ساخت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید