• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 22 شهریور 1401
کد مطلب : 171482
+
-

کی‌روش می‌تواند به تیم ملی کمک کند

سعید عزت‌اللهی از تنها هدف ملی‌پوشان در روزهای آینده می‌گوید؛ هدفی که چیزی جز موفقیت در جام‌جهانی نیست

کی‌روش می‌تواند به تیم ملی کمک کند

محمد زارعی

سعید عزت‌اللهی، هافبک ایرانی وایله دانمارک یکی از چهره‌های اصلی فصل نقل‌و‌انتقالات لیگ ایران بود، بازیکنی که گفته می‌شد از استقلال، پرسپولیس و تراکتور پیشنهاد دارد و حتی در مقطعی عنوان شد با تیم تبریزی به توافق هم رسیده است. با وجود این عزت‌اللهی در نهایت تیمش را عوض نکرد و تصمیم گرفت در همان دانمارک به فوتبالش ادامه بدهد. سعید در گفت‌و‌گو با همشهری توضیحاتی در این خصوص داده و مخالفت باشگاه دانمارکی را دلیل اصلی عدم‌حضورش در ایران عنوان کرده است. عزت‌اللهی که بازیکن مورد علاقه کی‌روش هم بوده، در این گفت‌و‌گو اشاره‌ای هم به بازگشت مربی پرتغالی به ایران و وضعیت این روزهای تیم ملی داشته است.

  در فصل نقل‌و‌انتقالات داستان عجیبی با وایله دانمارک داشتی. چطور شد که در این تیم ماندنی شدی؟
با توجه به اینکه قرارداد داشتم، همه مذاکرات زیرنظر باشگاه بود و اول باید رضایت باشگاه جلب می‌شد بعد رضایت من. با اینکه خودم با چند باشگاه به توافق رسیدم اما مذاکرات با باشگاه به نتیجه نرسید و در وایله ماندگار شدم.

  در هفته‌های ابتدایی خیلی کم بازی کردی، این موضوع دلیل خاصی داشت؟
 در زمان نقل‌و‌انتقلات باشگاه ریسک نکرد و به من بازی نداد تا مصدوم نشوم. ولی از وقتی که پنجره نقل‌و‌انتقالات در بیشتر کشورهای اروپایی بسته شد، دیگر بازی می‌کنم.

   اخبار مختلفی درباره حضورت در تیم‌های ایرانی به‌خصوص تراکتور مطرح بود. حتی در مقطعی گفته شد به واسطه حضور بردیف که در روسیه با او کار کرده بودی، با تراکتور به توافق نهایی هم رسیده‌ای.
مدیران و مربیان چند باشگاه به من لطف داشتند. آنها با خودشان یا به واسطه دوستان با من ارتباط گرفتند و خواستند که به تیم‌شان بروم اما همانطور که گفتم، بازیکن آزاد نبودم که اختیار دست خودم باشد. باشگاه تصمیم‌گیرنده بود و به‌خاطر همین نمی‌توانستم با این باشگاه‌ها مذاکره رسمی داشته باشم و مذاکره‌ای هم نکردم. به‌عنوان بازیکن حرفه‌ای وقتی قرارداد داری، همه کارها باید از طریق باشگاه انجام شود. باشگاه هم مشتاق نبود که من به لیگ ایران بیایم.

  مخالفت باشگاه دانمارکی با حضورت در ایران دلیل خاصی داشت؟
فکر می‌کردند بعد از جام‌جهانی پیشنهادهای بهتری می‌رسد. ترجیح‌شان این بود که فعلا اینجا بمانم. در این مدت اخباری که خیلی هم واقعیت نداشتند، افکارعمومی و هواداران تیم‌هایی را که گفته شد به من پیشنهاد داده‌اند، تحت‌تأثیر قرار داد و حاشیه‌هایی را ایجاد کرد. در فصل نقل‌وانتقالات از این شایعات زیاد است. به‌هرحال من به‌عنوان بازیکن، مطیع باشگاه تحت قراردادم هستم. نه‌تنها از باشگاه‌های ایرانی که از باشگاه‌های اروپایی هم پیشنهادهایی داشتم ولی متأسفانه به‌خاطر عدم‌توافق با باشگاه، شرایط انتقالم فراهم نشد. الان هم دیگر همه تمرکزم را روی تمرینات، بازی‌ها و موفقیت تیم گذاشته‌ام.

  به‌نظر می‌رسد خودت هم دوست نداشتی به ایران بیایی.
نه، اصلا بحث دوست داشتن یا دوست نداشتن نیست. همه جای دنیا شرایط همین است، وقتی قرارداد داری، خودت تصمیم‌گیرنده نیستی و هر چقدر هم فشار بیاوری باشگاه و سیاست‌های باشگاهی که برایت هزینه کرده، حرف آخر را می‌زند. البته بازیکن هم باید نظر خودش را بدهد اما تا رضایت باشگاه جلب نشود، اتفاقی رخ نخواهد داد. ایران کشورم است و خانواده‌ام آنجا زندگی می‌کنند و عاشقانه ایران را دوست دارم. با این حال فعلا ترجیح می‌دهم در اروپا بمانم.

  شایعاتی هم درخصوص مسائل مالی مطرح شد. مثل اینکه باشگاه دانمارکی پول زیادی برای رضایتنامه می‌خواست. این موضوع را تأیید می‌کنی؟
 اختلاف‌نظرهایی بود که متأسفانه باعث شد ترانسفر انجام نشود و دوست ندارم در این مورد زیاد توضیح بدهم. این مسئله‌ای است که تمام‌ شده است.

   لیگ ایران را پیگیری می‌کنی؟ با حضور مربیان خارجی مثل مورایس، بردیف، ساپینتو و بازیکنان خارجی به‌نظر کیفیت لیگ بهتر شده است.
لیگ ایران را دنبال می‌کنم. قطعا ورود مربیان و بازیکنان خارجی با کیفیت، هم به پیشرفت و حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها و لیگ کمک می‌کند و هم به پیشرفت بازیکنان جوان. استعدادهایی در فوتبال ما هستند که تمرین با مربیان و بازیکنان بزرگ، می‌تواند برایشان خیلی مفید باشد. لیگ امسال حتما می‌تواند جذاب باشد. تیم‌ها نزدیک به هم هستند و هیجان و استرسی که در لیگ می‌بینیم جذاب است. لیگ امسال واقعا جذاب است. تیم‌ها برای قهرمانی و گرفتن سهمیه آسیا می‌جنگند و با توجه به استعدادهایی که داریم، می‌توانیم در سطح آسیا هم جنگنده‌تر ظاهر شویم.

هدف؛ موفقیت در جام جهانی کی‌روش هم به تیم ملی برگشت. 
ابتدا باید از آقای اسکوچیچ به‌خاطر زحماتی که در این مدت برای تیم ملی کشیدند، تشکر کنم. برگشت آقای کی‌روش هم می‌تواند به تیم کمک کند. او مدت طولانی کنار تیم بود و بیشتر بازیکنان را خودش وارد تیم کرد و ما زیرنظر او رشد کردیم. به آینده خوش‌بین هستم و امیدوارم بتوانیم مثل دوره پیش دل مردم را شاد کنیم. می‌خواهیم با عملکرد و نمایش خوبمان در بازی‌ها به مردم غرور هدیه بدهیم.

   تیم ملی 2بازی دوستانه با اروگوئه و سنگال دارد. این بازی‌ها را چطور ارزیابی می‌کنی؟
بازی‌های مهمی پیش‌رو داریم که خیلی می‌تواند به تیم ملی کمک کند. در این بازی‌ها می‌توانیم نقاط ضعف و قوت‌مان را پیدا کنیم و روی آنها کار کنیم. همه می‌دانند در جام‌جهانی کار خیلی سختی داریم. روبه‌رو شدن با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز آمادگی و برنامه‌ریزی خیلی خوبی می‌خواهد.

   می‌گویند در تیم ملی دو دستگی وجود دارد. احسان حاج‌صفی به‌عنوان کاپیتان این موضوع را تکذیب کرد. این دودستگی را تأیید می‌کنی؟
تنها چیزی که مهم است، این است که همه یک‌بار دیگر بتوانیم دست‌به‌دست دهیم و برای تیم ملی کار کنیم. از مسئولان و مدیران گرفته تا بازیکنان و مردم، باید کنار هم باشیم تا به هدفمان برسیم. هدف ما مشترک است؛ موفقیت در جام‌جهانی.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید