• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 21 شهریور 1401
کد مطلب : 171364
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/JZDrg
+
-

رکوردشکنی وارث لوا

بایرن در بدترین وضعیت به بارسلونا می‌رسد

رکوردشکنی وارث لوا

همزمان با بردهای پرگل بارسلونا به لطف گلزنی‌های زیاد لواندوفسکی، بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا در حال درجا‌زدن است. باواریایی‌ها در آستانه بازی حساس فرداشب‌شان مقابل بارسلونا برای سومین‌بار پیاپی در لیگ تن به تساوی دادند. تازه، مدیر ورزشی اشتوتگارت شاکی هم بود و ادعا می‌کرد زور و لابی بایرن باعث شده داوری به سود این تیم باشد وگرنه مونیخی‌ها باید این بازی را می‌باختند.
    وارث پیراهن شماره9 لواندوفسکی در این بازی مثل سلف خود رکوردشکنی کرد. ماتیس تل با گلزنی به اشتوتگارت، با ۱۷‌سال و ۴‌ماه و ۱۴‌روز به جوان‌ترین گلزن بایرن‌مونیخ در تاریخ بوندس‌لیگا تبدیل شد؛ ماتیس تل (۱۷‌سال، ۴‌ماه و ۱۴‌روز)، جمال موسیالا (۱۷سال، ۶ماه و ۲۳روز) و روکه سانتاکروس (۱۸سال و ۱۲روز).
    ماتیس تل با 17‌سال و 136‌روز سن، جوان‌ترین بازیکنی است که در ترکیب اصلی بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا قرار می‌گیرد.
    با گلزنی ماتیس تل و جمال موسیالا، برای دومین‌بار در بوندس‌لیگا، 2‌بازیکن جوان در یک‌بازی برای بایرن مونیخ گل زدند. پیش‌‌تر اولی هوینس و پل برایتنر در 15مه 1971 در جریان پیروزی 7 بر صفر مقابل کلن چنین اتفاقی را رقم زده بودند.
    جمال موسیالا مصدوم شد و هواداران را نگران کرد اما پس از بازی هم خودش و هم باشگاه اعلام کردند که مشکلی وجود ندارد و این پدیده جوان به بازی فرداشب می‌رسد.
    اشتوتگارت 13‌بازی اخیر خارج از خانه را نبرده و در 6‌بازی اخیر این فصل هم بدون برد بوده است. هیچ تیمی در لیگ به‌اندازه‌ اشتوتگارت روند بدون پیروزی در بازی‌های خارج از خانه را نداشته است (13‌بازی).
    اشتوتگارت از 5‌سفر اخیرش به آلیانس آره‌نا 5‌امتیاز کسب کرده؛ بیش از هر تیم بوندس‌لیگایی دیگری که اخیرا به مونیخ سفر کرده است.
    بوندس‌لیگا پس از مدت‌ها رقابتی شده. بایرن به لطف دورتموند که 3بر صفر به لایپزیش باخت، با 12امتیاز در صدر قرار دارد؛ البته در کنار 3‌تیم دیگر به نام هوفنهایم، فرایبورگ و دورتموند و در فاصله یک‌امتیازی اونیون برلین.
    کسب 12‌امتیاز از 6‌بازی لیگ به این معنا‌ست که بایرن ضعیف‌ترین استارت شروع بوندس‌لیگا را از سال 11-2010 در یک‌فصل داشته است. بایرن در این فصل با فان‌خال شروع کرد و از آوریل به بعد آندریاس یانکر جای او را گرفت. بایرن در پایان فصل 11-2010 سوم شد، در نیمه‌نهایی جام‌حذفی باخت و از مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان بالاتر نرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید