• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 21 شهریور 1401
کد مطلب : 171361
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/DRNlK
+
-

طلسم‌شکنی با لوای دل‌ها

بارسا در شبی که 2هوادار میزبان دچار سانحه شدند، کادیس را شکست داد

طلسم‌شکنی با لوای دل‌ها

بارسلونا برای اولین‌بار از سال2006 کادیس را شکست داد. در جریان این مسابقه یکی از هواداران کادیس دچار حمله قلبی شد و یکی دیگر از سکوها افتاد تا بازی برای 54‌دقیقه با وقفه روبه‌رو شود. این اتفاق بازی را در دقیقه 82‌متوقف کرد و بازیکنان 2‌تیم نیز به رختکن رفتند. با انتقال هوادار آسیب‌دیده به بیمارستان بازی پس از 54‌دقیقه از سر گرفته شد و بارسایی‌ها توانستند تعداد گل‌های خود را دو برابر کنند. لدسما، دروازه‌بان تیم میزبان شاید در مراسم گالا جایزه بازی جوانمردانه را ببرد، چون نخستین نفری بود که متوجه وخامت حال هوادار روی سکو شد و بلافاصله یک دفیبریلاتور (الکتروشوک قلبی) را سمت سکوها فرستاد تا جان هوادار را نجات دهد. اوضاع به‌حدی ناراحت‌کننده بود که تراشتگن به گریه افتاد و فاتی هم پس از به جریان افتادن مسابقه و گلزنی به حریف از هواداران میزبان عذرخواهی کرد.

     ژاوی رسما به رکورد زین‌الدین زیدان در لالیگا رسید؛ حالا زیدان و ژاوی مربیانی هستند که رکورد 17‌بازی متوالی خارج از خانه بدون باخت را در کارنامه دارند.
     در آستانه بازی فرداشب مقابل بایرن‌مونیخ، بارسا خیلی ترسناک شده. آبی‌و‌اناری‌ها در 5‌بازی اخیر همه را گلباران کرده‌اند؛ برد 4 بر یک مقابل سوسیداد، پیروزی 4 بر صفر مقابل وایادولید، برد 3 بر صفر مقابل سه‌ویا، پیروزی 5 بر یک مقابل ویکتوریا پلژن و برد 4 بر صفر مقابل کادیس.
     لواندوفسکی در 5‌بازی متوالی برای بارسلونا موفق به گلزنی شده. آخرین‌بار در فوریه2021 مسی این کار را انجام داده بود.
     لواندوفسکی در سال2022؛ 31بازی، 31گل، 5پاس گل.
     لوا یک‌رکورد فوق‌العاده دیگر هم داشته؛ 9‌گل زده در 6‌بازی ابتدایی. این عملکرد از سال1959 در بارسلونا سابقه نداشته است.
     بارسلونا این فصل 20‌گل زده که 9تای آن توسط لواندوفسکی به ثمر رسیده است.
     لواندوفسکی حالا آقای گل لالیگا (6گل و 2‌پاس‌گل) و لیگ قهرمانان اروپا‌ (3) است.
     کریستیانو رونالدو در ۵‌بازی اولش با رئال‌مادرید در لالیگا ۵‌گل به‌ثمر رساند و حالا لواندوفسکی در ۵‌بازی اولش با بارسلونا در لالیگا ۶‌گل وارد دروازه حریفان کرده است.
     طی 22‌سال اخیر یعنی از ابتدای قرن بیست‌و‌یکم، لواندوفسکی نخستین بازیکن تازه‌وارد به لالیگا‌ست که در 5‌بازی ابتدایی خود موفق به ثبت 6گل می‌شود. پیش از او آندره سیلوا در سال2018 در 6بازی اول لیگ موفق شده بود 6گل برای سه‌ویا بزند.
     فرنکی دی‌یونگ چهاردهمین گلش را با پیراهن بارسلونا ثبت کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید