معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حداکثر زمانی که سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل مسیر ریلی دورود - خرمآباد داده ۴۰ماه است و ما باید این پروژه را در این مدت تکمیل کنیم و تحویل دهیم، گفت: هدف پروژه این نیست که فقط به خرمآباد برسد و حتما باید به ریل جنوب نیز متصل شود.
به گزارش ایسنا، خیرالله خادمی تأکید کرد: این محور یکی از مسیرهای اصلی در ترانزیت کشور است و ما باید مسیر ریلی و جادهای این محور را از تهران بهسمت خوزستان احیا کنیم. وی افزود: پروژه راهآهن دورود- خرمآباد- اندیمشک ارزانترین، باصرفهترین و بهترین مسیر حملونقل اتصالی آبهای جنوب به مرکز کشور است. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راهآهن دورود - خرمآباد - اندیمشک در برنامههای این وزارت قرار گرفته است، عنوان کرد: این پروژه از سالهای گذشته شروع شده اما به دلایل اعتباری مدتی متوقف شده بود. خادمی با اشاره به تأکید رئیسجمهوری در سفر به لرستان برای راهاندازی پروژه راهآهن دورود - خرمآباد - اندیمشک، بیان کرد: ما دوباره موظف شدیم که عملیات اجرایی این پروژه را به هر شکل ممکن شروع کنیم. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه راهآهن دورود - خرمآباد - اندیمشک دارای 2 مشکل قراردادی بود، گفت: این مشکل با پیگیری استاندار و نمایندگان لرستان، قرارگاه خاتمالانبیا(ص) و توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه رفع شده است. وی با اشاره به پیگیری مداوم استاندار لرستان برای پروژه راهآهن دورود - خرمآباد - اندیمشک تصریح کرد: توقف این پروژه مشکلی مالی داشت، اما مشکل اصلی در قرارداد آن بود.
دو شنبه 21 شهریور 1401
کد مطلب :
171344
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/g5YNk
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved