• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 21 شهریور 1401
کد مطلب : 171336
+
-

باید خط قرمزها را زودتر به اروپا می‌گفتیم

یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره بیانیه اخیرا تروئیکای اروپا خطاب به ایران درباره مذاکرات احیای برجام به همشهری‌آنلاین گفت: اگر 4شرط خطوط قرمز ایران ازجمله رفع کامل تحریم‌ها، راستی‌آزمایی، تضمین و از دستور خارج شدن پرونده چند مکانی که آژانس روی آنها حساس شده است را پیش از این و قبل از متن پیشنهادی جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به‌عنوان واسطه،انتقال می‌دادیم فضای امروز علیه ما ایجاد نمی‌شد. باید تأکید می‌کردیم که اگر قرار است متنی تهیه شود باید ملاحظات ایران در آن رعایت شود، چراکه اکنون در رسانه‌های غربی به‌شدت علیه ایران فضاسازی شده و مدعی هستند که ایران خواهان به نتیجه رسیدن مذاکرات نیست و می‌خواهد با مذاکره برای اقدامات پنهان خود زمان بخرد. 
این اتهام امروز علیه ما در رسانه‌های بین‌المللی به‌ویژه پس از بیانیه اخیر اروپایی‌ها مطرح شده است. ابوالقاسم دلفی در عین حال افزود: درمجموع باید تأکید کنم که بیانیه اخیر اقدام فوق‌العاده و جدیدی محسوب نمی‌شود. هر چند که روش اروپایی‌ها می‌تواند تغییر کند و سازنده و اثرگذار شود.
 با فشار سیاسی و فضاسازی بین‌المللی رسانه مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و ایران تحت فشار مواضع خود را تغییر نمی‌دهد و سابقه نیز این را به خوبی نشان داده است. اما اروپایی‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در روابط با روش‌های سازنده و ادبیات متفاوت استفاده کنند و ما نیز به اهداف مدنظر خود برسیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید