• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 20 شهریور 1401
کد مطلب : 171221
+
-

جلوه‌های از همگرایی 2ملت و 2 دولت در اربعین حسینی

دیپلماسی عمومی
جلوه‌های از همگرایی 2ملت و 2 دولت در اربعین حسینی

عواطف مشترک فرهنگی 2ملت ایران و عراق، مشقت حضور جمعیت میلیونی زائران حاضر در عتبات‌عالیات کربلا، نجف، سامرا و کاظمین را به جلوه‌های همگرایی مردم 2کشور در اربعین حسینی مبدل کرده است. 
مواکب ایرانی و عراقی حداکثر تلاش خود را برای بهبود حال زائران گرمازده به‌کار بسته‌اند و در کنار آن سکنه عراق، پذیرایی و اسکان بدون چشمداشت از زائران دارند. همزمان متولیان عتبات علویه، حسینیه و عباسیه در نجف و کربلا حداکثر ظرفیت‌های جوار حرمین را برای استقرار زائران فعال کرده‌اند. اعتاب مقدس سامرا و کاظمین نیز کاستی‌های اداری و دولتی برگزاری مراسم اربعین امسال را با مهمان‌نوازی ویژه خود و صحنه‌های نوع‌دوستی و علقه مردم ایران و عراق با یکدیگر رقم زده‌اند. براساس آخرین آمارها تاکنون قریب به 2.5میلیون ویزای اربعین حسینی برای زائران ایرانی صادر شده است.
معاون اول رئیس‌جمهور  نیز در بازدید از مرز شلمچه با اشاره به حل مشکل سهمیه‌بندی مرزها با درخواست از طرف عراقی برای افزایش ظرفیت فرودگاه‌ها، گفت: فرایند کنترل گذرنامه با سرعت و بدون معطلی در مرزها انجام می‌شود و امکان تردد با خودروهای شخصی فراهم شد.
محمد مخبر افزود: شخص رئیس‌جمهور نیز دغدغه جدی نسبت به برگزاری مطلوب مراسم اربعین دارد و دولت تمام توان خود را در دیپلماسی و مذاکره با عراق به کار گرفته و از طرف عراقی خواسته‌ایم ظرفیت پذیرش فرودگاه‌ها را افزایش دهد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید