• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 20 شهریور 1401
کد مطلب : 171184
+
-

روزنامه‌نگاری جهانی

ارتباطات
روزنامه‌نگاری جهانی

کتاب «روزنامه‌نگاری جهانی»، نوشته «دانیلا وی. دیمیتروا» استاد دانشگاه آیووآ است که با ترجمه مسعود میرزایی از سوی نشر جوینده منتشر شده.
خانم دیمیتروا در فصل نخست این کتاب و در چارچوب‌بندی نظری مباحث، تأکید می‌کند که مفهوم روزنامه‌نگاری جهانی مفهومی نسبتاً جدید محسوب می‌شود، زیرا خود این مفهوم همراه با فرایند جهانی‌شدن ظاهر شده است. به این ترتیب، ما می‌توانیم رد پای اصطلاح «روزنامه‌نگاری جهانی» را با بررسی سَلَف آن «روزنامه‌نگاری بین‌المللی»، تا قرن بیست و یکم تعقیب کنیم. وی روزنامه‌نگاری جهانی را به‌عنوان روزنامه‌نگاری تولید شده در یک نظام رسانه‌ای خاص که معمولاً یک نظام رسانه‌ای در سطح ملی است، تعریف می‌کند که در یک شبکه منطقه‌ای و جهانی تنیده شده است.
این کتاب با عنوان کامل «روزنامه‌نگاری جهانی؛ آشنایی با نظام‌های رسانه‌ای بین‌المللی» در 3بخش و 17فصل تنظیم شده است.
نسخه انگلیسی کتاب در سال‌2021 و توسط انتشارات «راومن و لیتل‌فیلد» منتشر شد و نسخه فارسی آن نیز با ترجمه مسعود میرزایی در 516صفحه توسط انتشارات جوینده به بازار نشر عرضه شده است. «کرونا و ارتباطات سیاسی»، «دیپلماسی عمومی»، «رسانه‌های جدید و آینده دیپلماسی»، «رسانه و سیاست خارجی»، «پسا حقیقت»، «چیستی ارتباطات‌سیاسی» و «افسانه بی‌بی‌سی» ازجمله دیگر آثاری هستند که در سال‌های اخیر به قلم این مترجم و روزنامه‌نگار منتشر شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید