• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 17 شهریور 1401
کد مطلب : 171000
+
-

قطع رابطه «میزبان تروریست‌ها» با ایران

دولت آلبانی دیروز اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع و از همه دیپلمات‌های ایرانی خواسته خاک این کشور را ترک کنند؛ کشوری که چند سالی می‌شود سازمان تروریستی منافقین را زیرچتر حمایتی خود قرار داده و زمینه‌ساز تنش در روابط 2کشور شده‌است.
بر این اساس شبکه «العربیه» دیروز در خبری اعلام کرد دولت آلبانی اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با ایران کرده و به دیپلمات‌های ایرانی ۲۴ساعت برای ترک این کشور فرصت داده‌است. این شبکه درحالی مدعی اخراج سفیر ایران از تیرانا شده که جمهوری‌اسلامی از سال1397 در این کشور سفیر ندارد. آلبانی در آن سال غلامحسین محمدنیا، سفیر ایران در این کشور را با ادعای «به‌خطر انداختن امنیت کشور» اخراج کرده بود و سفارت ایران در آلبانی از آن زمان در سطح کاردار اداره می‌شد.
اکنون اما بهانه آلبانی برای قطع روابط با ایران، حملات سایبری به این کشور از سوی ایران عنوان شده‌است. این درحالی است که رویترز هم گزارش داد ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی دیروز اعلام کرد به همه دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت ایران در این کشور دستور داده ظرف ۲۴ساعت خاک این کشور را ترک کنند. وی در پیامی تصویری اعلام کرد که «دولت تصمیم گرفته به روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران پایان دهد» و در ادامه مدعی شد: «این واکنش شدید، کاملا با شدت و خطر حمله سایبری که تهدیدهای فلج کردن خدمات عمومی، پاک کردن سامانه‌های دیجیتال و هک سوابق دولتی، سرقت ارتباطات الکترونیک داخلی دولت و ایجاد هرج‌ومرج و ناامنی را درپی داشت، متناسب است.» این درحالی است که منافقین در دوران نخست‌وزیری ادی راما به فعالیت خود در آلبانی افزودند و او برخلاف انتظاراتی که برای محدود کردن این سازمان به کمپ تیرانا می‌رفت، دست آنان را برای فعالیت در سراسر آلبانی باز گذاشت. ساعاتی پس از مخابره این خبر، کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای به حمایت از اتهام‌های ضد‌ایرانی آلبانی پرداخت و اعلام کرد که «آمریکا به‌شدت حمله سایبری ایران به آلبانی، متحد ما در ناتو را محکوم می‌کند.» اینها درحالی است که دولت آلبانی از سال2013 و با نقش‌آفرینی دولت آمریکا، بیش‌از 2هزارنفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین را زیرچتر حمایتی خود قرار داده‌است‎؛ تروریست‌هایی که بعد از برچیده شدن اردوگاه‌شان در عراق، به آلبانی منتقل شده و در این کشور مستقرند. این گروهک تروریستی هرساله نشست‌هایی را با گروهی از هواداران اجاره‌ای خود و با حضور برخی مقام‌های آمریکایی برگزار می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید