• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 16 شهریور 1401
کد مطلب : 170900
+
-

استفاده از نیروهای متخصص وکارآمد

اعضای پارلمان شهری در پایان گزارش عملکرد یک ساله شهرداری تهران، سؤالات و نظرات و پیشنهاداتی را مطرح کردند. همه آنها در انتخاب و استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد در شهرداری تهران متفق‌القول بودند. خلاصه‌ای از آنچه اعضای شورای شهر دیروز مطرح کردند را در ادامه می‌خوانید.


مهدی چمران: متأسفانه هنوز حقوق کارمندان شهرداری اصلاح نشده و نیاز به پیگیری در هیأت دولت دارد. موضوع دیگر انتخاب نیروهای متخصص و کارآمد است که شهردار به این موضوع توجه داشته باشد و در نهایت هم باید به ترمینال شرق که بهمن‌ماه افتتاح می‌شود، اشاره کنم که یک منبع درآمدی است که شهرداری می‌تواند از آن به نفع شهر و شهروندان استفاده کند.

پرویز سروری: کلنگ‌زنی به‌معنای ایجاد تعهد برای مردم است و ما به‌جای اینکه شهردار را تشویق به کلنگ‌زنی کنیم، می‌گوییم این اتفاقات وعده ‌سر خرمن است. نکته دیگر مربوط به بودجه می‌شود که تحقق 40درصد، اقدام بزرگی است. پس چرا سعی می‌کنیم با بیان برخی موارد امید را از مردم بگیریم. شهردار تهران وعده داده هر هفته یک افتتاح و کلنگ‌زنی انجام دهد و نمی‌توان این اقدامات را نادیده گرفت.

مهدی اقراریان: مهم‌ترین سند شهر، طرح جامع شهر تهران است و تقاضای ما این است که شهرداری تعهد قانونی خود را در عمل به این طرح اعلام کند. مورد دیگر مربوط به حوزه پسماند است که هم‌اکنون وضعیت مطلوبی وجود ندارد و مردم دغدغه‌هایی درخصوص ایستگاه‌های میانی (ام‌آر‌اف) دارند. درخصوص انتصاب مدیران هم این دغدغه وجود دارد که آیا به ظرفیت درونی توجه می‌شود؟

نرجس سلیمانی: هر امیدی ممکن است به دلایلی به‌ افتخار منجر نشود؛ پروژه‌هایی از جنس مسکن امید‌دهنده هستند و طرح‌هایی مانند پروژه اکباتان از نوع افتخار محسوب می‌شوند؛ بنابراین طرح‌هایی که در شروع کار هستند باید از پروژه‌های به اتمام رسیده تفکیک شوند و ازاین‌رو ضرورت دارد شنبه‌های امید و افتخار به شنبه‌های امید یا افتخار تبدیل شود.

میثم مظفر: درخصوص تحقق 20هزار و500میلیارد تومان از بودجه پیش‌بینی‌شده که معادل 40درصد کل بودجه است، می‌توان گفت شهرداری کار ارزشمندی انجام داده که البته 16هزار و۵۰۰میلیارد تومان ثبت شده و حدود 4هزار‌میلیارد تومان نیز در آستانه ثبت است.

سیدجعفر تشکری‌هاشمی: قرار بود بازسازی هزار و1400 اتوبوس از رده‌ خارج شده با سرعت انجام شود، اما تا‌کنون 120دستگاه بازسازی شده است. در حوزه حمل‌ونقل ریلی هم 10رام قطار غیرفعال وجود دارد و ۸۵درصد خط 5 نیازمند اورهال است.

زهرا شمس احسان: برخورد با زباله‌گردها یکی از مطالبات مردم در حوزه اجتماعی است. سؤال بنده این است که آیا قرارگاه اجتماعی سهمی را برای دستگاه‌های متولی در کاهش این آسیب اجتماعی مشخص کرده و سهم هر دستگاه چه میزان است؟

حبیب کاشانی: مهم‌ترین مشکل شهروندان در مناطق، بن‌بست ایجاد شده در ساخت‌وساز است. همچنین حدود ۱۳هزار و۵۰۰ واحد مسکونی منطقه ۱۷ و ۱۸ واقع در حریم راه‌آهن در کمیسیون زیربنایی مطرح شده که نیاز به پیگیری دارد.

مهدی پیرهادی: مخازن زباله در شهر و به‌ویژه در مناطق جنوبی بسیار نابسامان است و وضعیت نامطلوبی دارند. مورد دیگر مربوط به پایین بودن میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌هاست که در حوزه خدمات شهری حدود 8درصد و در حوزه تملک و امور زیربنایی ۱۱درصد است. در حوزه درمان پرسنل هم به‌دلیل کمبود نقدینگی ارائه خدمات در مراکز طرف قرارداد کاهش ‌یافته است.

ناصر امانی: در تهران ‌ده‌ها پروژه وجود دارد که به مراحل خوبی رسیده‌اند و باید وقت بگذاریم و این طرح‌ها را به بهره‌برداری برسانیم. کلنگ‌زنی امید ایجاد نمی‌کند و این بهره‌برداری است که در مردم امید ایجاد خواهد کرد.


نرگس معدنی‌پور:
چطور می‌توان تحول نرم را ایجاد کرد وقتی که تنها 8درصد از بودجه به مسائل فرهنگی اختصاص پیدا کرده است؟ تقاضا دارم در برنامه چهارم توسعه شهر، روح حاکم بر برنامه‌ها، پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی باشد.

سیدمحمد آقامیری: پروژه تونل متوسلیان بسیار فنی، دقیق و عظیم است که به کاری ویژه در 2طبقه و ۹کیلومتر نیاز دارد. مشاورین داخلی که تجربه انجام چنین کاری داشته باشند، نداریم و شرکتی که اعلام آمادگی کرده سوابق مبهمی دارد. طرح موردنظر باید 3 تا 5 سال اجرایی شود و اگر تیم شهرداری تقویت نشود و پیمانکاری خوب انتخاب نشود، ۱۰ تا ۲۰ سال به طول می‌انجامد.

سوده نجفی: استفاده از ظرفیت بانوان توانمند در جایگاه‌های مدیریتی شهرداری ضرورت دارد. موضوع دیگر انتقال نمایشگاه به مجموعه شهر آفتاب است که درخواست دارم شهردار تهران این موضوع را در هیأت دولت با جدیت پیگیری کند.

علیرضا نادعلی: در طرح‌های سخت‌افزاری باید روی مسائل فرهنگی و اجتماعی تأکید شود. چرا که به‌دلیل عقب‌ماندگی‌هایی که در این حوزه وجود داشت شهردار را انتخاب کردیم تا این عقب‌ماندگی‌ها جبران شوند.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :