• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 16 شهریور 1401
کد مطلب : 170890
+
-

توانمندی را قربانی انتصابات داخلی نمی‌کنیم

شهردار
توانمندی را قربانی انتصابات داخلی نمی‌کنیم

شهردار تهران در پاسخ به‌نظرات، سؤالات و پیشنهادهای اعضای شورای شهر تهران به نکته انتصابات اشاره کرد و با استفاده از کلیدواژه توانمندی گفت که 70درصد انتصابات از درون شهرداری بوده و قائل بر این هستیم تا 96درصد نیروها از داخل شهرداری انتخاب شوند، اما برای ما توانمندی اهمیت دارد؛ ازاین‌رو توانمندی را قربانی انتصابات داخلی نمی‌کنیم. علیرضا زاکانی در ادامه تأکید کرد: «بنابراین اگر نیروهای خارج از مجموعه شهرداری تهران، توانمندی بیشتری داشته باشند حتما از آنها استفاده خواهیم کرد.» پاسخ زاکانی به برخی از سؤالات به شرح زیر است:

تمام طرح‌ها در راستای طرح جامع شهر تهران اجرا می‌شوند و در کمیسیون ماده5 اختیارات بیشتری داده شده و آنجا که لازم بوده به شورای‌عالی شهرسازی اعلام کردیم و اکنون ۱۱مصوبه ما پشت در شورای‌عالی شهرسازی قرار دارد که یکی از آنها مربوط به دادن طبقه اضافی تشویقی در بافت‌های فرسوده است که همین موضوع منجر به گشایش ۷هزار پروانه‌ می‌شود.
در پهنه‌های ‌ام آر اف (ایستگاه‌های میانی پسماند) قرار نیست اقدامات منجر به ایجاد و انتقال آلودگی شود؛ چراکه در هر یک از این پهنه‌ها برای تجهیز آنها حدود 800میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و موارد زیست‌محیطی هم موردتوجه قرار گرفته‌اند.
۸۰ درصد اقداماتی که در شنبه‌های امید و افتخار تا بهمن‌ماه رقم می‌خورد، افتتاح به‌معنای خاتمه کار است و تنها ۲۰درصد از آنها به کلنگ‌زنی اختصاص دارد. هفته آینده در منطقه۱۹ بوستان ۱۶هکتاری ایرانیان افتتاح می‌شود. همچنین در مناطق ۱۸ و ۱۹ بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی آماده کلنگ‌زنی است و صنعتی‌سازی یک‌هزار واحد هم برای یک‌سال پیش‌بینی‌شده است.
5 هزار مخزن پسماند جدید اضافه شده است و نوسازی 15هزار دستگاه را هم در دستور کار قرار می‌دهیم.
تحقق ۴۰درصدی بودجه درحالی اعلام شده که هنوز بیش‌از 3.5هزار میلیارد تومان وارد و ثبت نشده و اگر ثبت شود ۵۰درصد نسبت به سال قبل جلوتر هستیم.
۱۷۵ دستگاه اتوبوس خریداری کردیم که ۱۲۰دستگاه وارد چرخه شد و ۵۵دستگاه نیز قرار بود در قبال تحویل ملک به شرکت سازنده تحویل شود، اما شرکت سازنده املاک را پسند نکرد؛ بنابراین موضوع از دستور خارج شد. سال گذشته 2هزارو165 دستگاه اتوبوس به ما تحویل داده شد و پیگیر هستیم تا این تعداد را به 5هزارو500 دستگاه برسانیم. وعده تأمین 1400دستگاه اتوبوس تا پایان سال را داده بودیم که ۵۵۰دستگاه در مهرماه، ۵۵۰دستگاه دی‌ماه و مابقی هم اسفندماه وارد مدار خدمت‌رسانی می‌شوند.
630 دستگاه واگن مترو از طریق فاینانس تامین می‌شود. مکاتبات در این خصوص انجام و اکنون طرح، پشت در هیأت‌امنای صندوق ذخیره ارزی قرار دارد. 
ساماندهی زباله‌گردی وظیفه ماست و هیچ بخش و دستگاهی وظیفه ندارد. براساس اقدامات انجام شده در یک منطقه ۱۰۰درصد و در 2منطقه نیز ۹۰درصد ساماندهی انجام شده است.
قطعا پیوست فرهنگی، اجتماعی، زیست‌محیطی و فناوری برای طرح‌ها لحاظ می‌شود.
در پی راهکاری هستیم تا بن‌بست ساخت‌وساز در شهر برطرف شود؛ از این ‌پس مصوبات ما ناظر بر اختیارات کمیسیون ماده5 افزایش خواهد یافت.
۴۰ درصد بودجه تونل متوسلیان از بودجه کل یک‌ساله شهرداری است. 3گروه در این طرح فعال هستند و قطعا از مشاوران قوی‌تری در این طرح استفاده خواهیم کرد و طرحی کم‌نظیر یا شاید بی‌نظیر را در این زمینه شاهد خواهیم بود.
۴۷ نمایشگاه تا پایان سال، در شهر آفتاب برگزار خواهد شد. مجموعه نمایشگاه بین‌المللی وظیفه اساسی خود را برای انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب انجام نمی‌دهد که تذکرات مجددا اعلام خواهد شد. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید