• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 31 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 17089
+
-

می‌خواهم زنده نمانم!

دیوید ژینولا سبک زندگی خود را تغییر نداده است

می‌خواهم زنده نمانم!

دو سال پیش بود که وسط یک بازی خیریه ناگهان زمین افتاد و برای 8دقیقه درگذشت! با تلاش پزشکان و پس از 4بار شوک الکتریکی، قلب دیوید ژینولا، ستاره پیشین فوتبال فرانسه به حرکت افتاد و به داستان مرگ او پایان داد.
پس از این داستان، او تحت مراقبت پزشکان قرار گرفت و رژیم غذایی و تغییر در سبک زندگی از جمله مواردی بود که ژینولا باید به توصیه پزشکان رعایت می‌کرد. تشخیص پزشکان درمورد حمله قلبی، نارسایی‌های ژنتیکی عنوان شد، اما سبک زندگی ستاره پیشین تاتنهام و نیوکاسل هم در بروز سکته قلبی بی‌تاثیر نبوده است. ژینولا متولد 25ژانویه 1967 در گاسین فرانسه است. فوتبال حرفه‌ای را در سال1985 و در تولون شروع کرد، اما اوج کارش بین سال‌های1992 تا 2000 بود که در پاری‌سن‌ژرمن، نیوکاسل و تاتنهام توپ زد. او بین سال‌های1990 تا 1995 عضو تیم‌ملی فرانسه بود و 17بار برای خروس‌های آبی به‌میدان رفت و 3گل هم به‌ثمر رساند.
زندگی ژینولا، زندگی یک ورزشکار نبود. او به‌دلیل افراط در نوشیدن مشروبات الکلی و استعمال دخانیات، وضعیت جالبی نداشت. 
او در سال2004 در یک فیلم کوتاه با نام آقای فیرکول بازی کرد و دوسال بعد در یک فیلم سینمایی به نام فرود نقش یک تک‌تیرانداز را بازی کرد. در سال2008 در یک سریال تلویزیونی با نام جوان و خستگی‌ناپذیر نیز حضور داشت و از آن پس نقشی را بازی نکرد و در فیلم‌ها و سریال‌های بعدی، به ایفای نقش خودش پرداخت.
از نکات دیگر جالب زندگی او اعتماد به نفس بسیار زیادش بود. او نیز مانند بسیاری از بازیکنان پرآوازه، نوعی کاریزمای مدیریتی در خود می‌دید. به همین دلیل بود که دیوید در روز شانزدهم ژانویه2015 نامزدی خود برای ریاست فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) را اعلام کرد و قصد داشت با جانی اینفانتینو، محمد بن سلمان و ... رقابت کند. یک شرکت شرط‌بندی ایرلندی حاضر شده بود که هزینه‌های انتخاباتی او را پرداخت کند. با این حال، ژینولا که هیچ تجربه و تخصصی در مدیریت نداشت، کمتر از دوهفته بعد از اعلام رسمی کاندیداتوری‌اش، استعفا کرد.
شنبه گذشته، اما عکس‌هایی از دیوید ژینولا در رسانه‌های مختلف جهان منتشر شد که بسیاری از فوتبال‌دوستان را شوکه کرد. در این عکس‌ها، نشان داده شده که ژینولا از آپارتمانش در لندن خارج شد و یک پاکت بزرگ، حاوی ساندویچ «مک‌دونالد» را از پیک رستوران تحویل گرفت! این درحالی بود که در دست او، یک نخ سیگار روشن هم دیده می‌شد. او برای دقایقی با پیک رستوران گفت‌و‌گو کرد و سپس با بسته حاوی غذا به آپارتمانش برگشت. ظاهرا، ژینولا اهمیتی به زنده ماندن نمی‌دهد و برایش اصلا مهم نیست که دوسال پیش دچار یک حمله قلبی شده و برای 8دقیقه طعم مرگ را چشیده است.
با این حال برخی گفته‌اند که رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد، غذاهای رژیمی هم دارند و شاید ژینولا یک سالاد برای خودش سفارش داده باشد! طبق گفته‌های برخی مسئولان این رستوران زنجیره‌ای، 90درصد غذاهای مک‌دونالد، زیر 500کالری دارند. عکس‌های منتشر شده از ژینولا او را نسبتا سرحال نشان می‌داد و همین موضوع امیدواری‌هایی را برای هوادارانش به‌وجود آورده است. البته سیگاری که در دست او دیده شد، نگرانی‌هایی را هم به‌وجود آورد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :