• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 31 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 17087
+
-

کدام 11 نفر؟

کدام 11 نفر؟

تیم‌ملی در اولین بازی جام‌جهانی با چه ترکیبی مقابل مراکش بازی خواهد کرد؟ در پاسخ به این سوال، هنوز هم جواب‌های بی‌شماری وجود دارد. بر اساس قانون احتمالات و با جابه‌جا کردن نفرات در تمامی پست‌ها به ترکیب‌های 11نفره زیادی می‌توان دست یافت. اما اعلام لیست 24نفره تیم‌ملی و خط خوردن 11بازیکن تعداد زیادی از این ترکیب‌ها را منتفی کرده است و شاید حالا بتوان کمی -فقط کمی- دقیق‌تر و مطمئن‌تر درباره لاین‌آپ ایران در مقابقل مراکش صحبت کرد. با خط خوردن وریا غفوری و سیدجلال حسینی که خیلی‌ها این دو بازیکن را در لیست 11نفره ذهنی خودشان قرار می‌دادند تعداد زیادی از ترکیب‌های احتمالی رنگ باختند. حالا با توجه به اسکلت جدیدی که در اردوی تیم‌ملی شکل گرفته می‌توان چند ترکیب باقیمانده را به بحث گذاشت. 3ترکیب 11نفره‌ای که مشاهده می‌کنید می‌توانند از جمله انتخاب‌های احتمالی کی‌روش برای بازی با مراکش باشند. بازیکنانی که احتمال فیکس بودن آنها 100درصد فرض شده و در هر 3ترکیب حضور دارند میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، احسان حاج‌صفی، روزبه چشمی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون هستند. این 6بازیکن احتمالا در بازی اول 6پست زمین را پر می‌کنند و برای 5پست دیگر باید احتمالات گوناگونی را در نظر گرفت.

ترکیب شماره‌یک؛ اگر اشکان بیاید




برای گمانه‌زنی درمورد ترکیب ایران مقابل مراکش دو نکته را باید در نظر گرفت. اول اینکه آیا کی‌روش یک انتخاب کلاسیک و بدون غافلگیری خواهد داشت یا قصد سورپرایز کردن حریف و ما را در ذهن دارد. نکته دوم هم این است که آیا مصدومیت اشکان دژاگه به‌طور کامل رفع می‌شود و او قادر به حضور در اولین بازی خواهد بود یا نه. اگر اشکان به بازی اول برسد بدون شک اولین انتخاب کی‌روش و کاپیتان تیم‌ملی در مقابل مراکش خواهد بود. در حضور اشکان و بدون غافلگیری خاصی در ترکیب ایران، 11بازیکن زیر می‌توانند در مقابل مراکش جام‌جهانی را برای ایران افتتاح کنند. در این ترکیب روزبه چشمی جای عزت‌الهی محروم را پر می‌کند و پژمان منتظری هم اگر مثل سیدجلال خط نخورد زوج پورعلی‌گنجی در خط دفاعی است.

ترکیب شماره دو؛ با کریم و قدوس




اگر اشکان دژاگه تا روز 25خرداد شرایط بازی را به‌دست نیاورد آن‌وقت کی‌روش باید برای بازی در خط میانی و کمی جلوتر از دفاعی‌ترین هافبک‌اش بازیکن دیگری را برای جانشینی کاپیتان اول ایران انتخاب کند. احتمال اینکه این بازیکن کریم انصاری‌فرد باشد کم نیست. کافی است به بازی‌های دوستانه اخیر نگاه کنید که در اغلب آنها کریم از پست همیشگی‌اش در خط حمله یکی دو گام به عقب آمده تا در خط میانی و روی دست هافبک‌های دفاعی بازی کند. علاوه بر جایگزینی انصاری‌فر به‌جای دژاگه یک تغییر دیگر هم در افکار کارلوس کی‌روش برای بازی اول محتمل خواهد بود و آن حضور سامان قدوس در ترکیب اصلی است. با حضور سامان و کریم و با دو تغییر نسبت به ترکیب اول، ترکیب شماره دو تیم‌ملی به شکل زیر خواهد بود.


ترکیب شماره3؛ عنصر غافلگیری




و اما ترکیب شماره‌3 اساسا بر پایه احتمالات دور از ذهن و غافلگیری‌های خاص کی‌روش بنا شده است. فرض را بر این بگذارید که سرمربی تیم‌ملی همان‌طور که دیروز در انتخاب لیست 24نفره‌اش خیلی‌ها را غافلگیر کرد، غافلگیری‌های دیگری هم برای انتخاب ترکیب اصلی‌اش کنار گذاشته باشد. مثلا مثل جام‌جهانی قبلی که جوان‌ترین و کم‌تجربه‌ترین دروازه‌بان خود را به زمین فرستاد این بار هم پیراهن شماره یک را به امیر عابدزاده بدهد. یا مثلا خانزاده را در بین 11نفر اصلی‌اش بگذارد تا دیگر کسی بابت حضور این بازیکن در لیست جام‌جهانی به او خرده نگیرد. حالا که انعطاف به خرج دادید و با این غافلگیری‌ها کنار آمدید، دو جا هم برای امید ابراهیمی و مسعود شجاعی باز کنید. خب، تمام شد؛ متفاوت‌ترین ترکیب تیم‌ملی پیش روی شماست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید