• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 31 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 17086
+
-

مجید جلالی: اگر در جام‌جهانی دو امتیاز بگیریم خوب است

سبک بازی تیم‌ملی، مدل کوچک شده لیورپول است

مجید جلالی: اگر در جام‌جهانی دو امتیاز بگیریم خوب است

امیرحسین اعظمی| مجید جلالی با اینکه در سال‌های اخیر گاهی اوقات منتقد تیم‌ملی و کارلوس کی‌روش بود و حتی در مقطعی تصمیم گرفت درمورد تیم‌ملی هیچ مصاحبه‌ای انجام ندهد، معتقد است که این تیم در 7سال گذشته به خوبی اداره شده و به یک ثبات مناسب رسیده است. با جلالی درخصوص وضعیت تیم‌ملی در آستانه جام‌جهانی روسیه صحبت کردیم که او به سوالات همشهری‌ورزشی پاسخ داد.
    شرایط تیم‌ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
از نظر من وضعیت تیم خوب است. این روند چیزی نیست که بخواهیم فقط روی 10روز گذشته آن را تحلیل کنیم، در واقع 7سال است که این تیم به‌خوبی اداره می‌شود. در فوتبال وقتی به ثبات اهمیت می‌دید به نتایج با ثبات هم می‌رسید.
    آیا می‌توانیم در جام‌جهانی نتیجه بگیریم؟
ما باید اندازه ظرفیت‌های خودمان از تیم‌ملی توقع داشته باشیم. امیدوارم حضور خوبی در این جام داشته باشیم و فکر می‌کنم اگر به دو امتیاز برسیم عملکرد خوبی داشته‌ایم و اگر هم بیشتر امتیاز بگیریم که فوق‌العاده است.
    درمورد فهرست تیم‌ملی صحبت کنید. آیا قبول دارید برخی انتقادها از کی‌روش بابت دعوت یا عدم دعوت از چند بازیکن منطقی بوده است؟
ما از بیرون به این قضیه نگاه می‌کنیم و مهم این است که یک مربی بازیکنانش را بر اساس معیارها، تفکرات و هدفی که دارد انتخاب می‌کند. شاید خیلی از مربیان، کارشناسان یا رسانه‌ها این موضوع را نقد کنند ولی درنهایت این کی‌روش است که تصمیم می‌گیرد. او کیفیت و خصوصیات همه بازیکنان مورد نظرش را مدنظر قرار می‌دهد.
    قبول دارید بازی با تیم‌هایی مثل امید ازبکستان به درد تیم‌ملی نمی‌خورد؟
مدل انتخاب حریفان تدارکاتی هم بر عهده کی‌روش است و باید دید او چه تفکراتی در این زمینه دارد. او با همین روش کارش را جلو می‌برد.
    شما گفته بودید که پیام نیازمند دروازه‌بان پیکان می‌توانست جزو بازیکنان دعوت شده باشد؟
بله، من انتظار داشتم این بازیکن دعوت شود و پیام در این فصل عملکرد خوبی داشت. طبیعتا مربیان دیگر تیم‌ها هم انتظار داشتند برخی بازیکنان‌شان دعوت شوند ولی باید به تصمیم کادر فنی تیم‌ملی احترام گذاشت.
    چند روز دیگر فینال لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد. شما طرفدار رئال مادرید هستید 
یا لیورپول؟
در سال‌های گذشته تیکی‌تاکا و مالکیت توپ، فوتبال را قبضه کرده بود ولی سبکی که تیکی‌تاکا را تخریب می‌کند در این یکی دو سال خودش را کارآمد نشان داد. می‌توان در این زمینه از لیورپول مثال زد که نتیجه گرفت. البته رئال مادرید را نمی‌توان در این دو سبک قرار داد. رئال تیمی است با محوریت بازیکنان ستاره که فوتبال را بسیار ساده بازی می‌کنند. آنها با خلاقیت بازیکنان نتیجه می‌گیرند و این خودش یک سبک است. لیورپول با سبک تخریبی توانست بسیاری از بازی‌های پیچیده را با موفقیت پشت بگذارد و حالا دوست دارم ببینم سبک آنها مقابل رئال مادرید جواب خواهد داد یا خیر. 
    شما طرفدار کدام تیم هستید؟
به‌عنوان یک طرفدار فوتبال، کنجکاو هستم که آیا سبک بازی لیورپول در فینال برابر رئال جواب خواهد داد یا خیر. فکر می‌کنم لیورپول بتواند از پس رئال بر بیاید ولی چیزی به‌صورت قطعی قابل پیش‌بینی نیست. سبک بازی تیم‌ملی ما هم مدل کوچک شده لیورپول است. در واقع ما مدل کوچکی از شیوه بازی لیورپول را در زمین انجام می‌دهیم.
    راستی از پیکان چه خبر؟
خبر خاصی نیست. ما درصدد تمدید قرارداد بازیکنان و اضافه کردن چند بازیکن به تیم هستیم و می‌خواهیم نسبت به فصل گذشته تیم به مراتب قوی‌تری را راهی مسابقات کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید