• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 15 شهریور 1401
کد مطلب : 170810
+
-

دفاع از بوندس‌لیگا

مهاجمان تیم‌های آلمانی در لیگ‌های سخت‌تر هم می‌درخشند

دفاع از بوندس‌لیگا

شما یک بازی را در بوندس‌لیگا به‌طور اتفاقی برای تماشا انتخاب کنید، محال است در پایان مسابقه از تماشای آن ناراضی باشید. تیم‌های آلمانی نه دغدغه‌های تاکتیکی ایتالیایی‌ها را دارند و نه فشار تیم‌های لیگ برتری را روی دوش خود احساس می‌کنند. نوع تصویربرداری و نور ورزشگاه‌های آلمان هم متفاوت از سایر لیگ‌هاست. نه از آفتاب آزاردهنده مسابقات زودهنگام خبری هست و نه از نور کم بازی‌های آخر شب. این درست است که بایرن مونیخ شورش را درآورده و به تیم‌های دیگر اجازه خودنمایی نمی‌دهد و هر سال سایر باشگاه‌ها را از استعداد خالی می‌کند اما دست‌کم بین بقیه باشگاه‌ها رقابت شدیدی وجود دارد. عده‌ای انتقاد می‌کردند که بوندس‌لیگا رقابتی نیست و بازیکنان شاغل در این لیگ نسبت به بازیکنان بقیه لیگ‌ها کیفیت پایین‌تری دارند. به ستاره‌هایی مثل کروس، کای هاورتس، دی‌بروینه، گوندوغان، سانه، هالند، لواندوفسکی و... نگاه کنید که پس از رفتن به لیگ‌های بزرگ‌تر چگونه می‌درخشند و آنگاه به کیفیت بوندس‌لیگا ایمان بیاورید. همین امسال هالند و لواندوفسکی در 2 لیگ متفاوت عملکردهایی درخشان‌تر از دوران حضورشان در لیگ فوتبال آلمان ارائه داده‌اند. هالند فقط در 6بازی برای منچسترسیتی در لیگ برتر 2‌هت‌تریک داشته و توانسته تعداد گل‌هایش را در لیگ برتر دو رقمی کند. این را درنظر بگیرید که فصل پیش سون و صلاح با 23گل آقای گل لیگ برتر شدند و حالا هالند، مهاجم نروژی سابق دورتموند درحالی‌که هنوز 32هفته دیگر از لیگ باقی مانده، 43.5درصد گل‌های فصل گذشته صلاح و سون هیونگ مین گل زده است. تازه صلاح 5گلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود و هالند هنوز پنالتی نزده است.
وضعیت لواندوفسکی هم همین است. او در 34سالگی برای اولین‌بار حضور در لیگی متفاوت را تجربه کرده و به بارسلونا در لالیگا رفته. آقای گل همیشگی بوندس‌لیگا در 4بازی نخست با پیراهن بارسا 5گل به ثمر رسانده و 2 بار دبل کرده. او اصلا این چالش را برای آن پذیرفت تا به جهانیان ثابت کند نباید به جرم بازی در بوندس‌لیگا 2‌توپ طلایش نادیده گرفته می‌شد و یکی به‌خاطر کرونا و دیگری به‌خاطر عشق رای‌دهندگان به لیونل مسی از این مهاجم لهستانی سلب می‌شد.
هالند به‌طور میانگین هر ۴۸.۵‌دقیقه یک‌گل در لیگ برتر به ثمر رسانده؛ دوبرابر بهتر از آمارش در بوندس‌لیگا. لوا هم به‌طور میانگین هر ۶۸.۸‌دقیقه توانسته یک‌گل در لالیگا بزند. باز هم می‌گویید بوندس‌لیگا ضعیف است؟ یادتان نرود که اینتراخت فرانکفورت از همین لیگ به قهرمانی لیگ اروپا در فصل گذشته رسید و بارسلونا را در زمین این تیم اسپانیایی شکست داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید