• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 15 شهریور 1401
کد مطلب : 170808
+
-

شروع جذاب

امشب همه کارهای غیرضروری را کنار بگذارید

شروع جذاب

موعد جذاب‌ترین تورنمنت سالانه فوتبال فرارسید و حالا فوتبالی‌ها شاهد برگزاری لیگ قهرمانان اروپا خواهند بود. به‌خاطر جام جهانی زمستانی امسال زودتر از همیشه چشم‌مان به جمال لیگ قهرمانان روشن می‌شود. در همین شب اول چند بازی خوب و هیجان‌انگیز داریم؛ پاری‌سن‌ژرمن- یوونتوس، سه‌ویا- منچسترسیتی و سلتیک- رئال‌مادرید. فعلا 2‌هفته از فوتبال لذت ببرید که از اول مهر فیفادی در راه است و فوتبال باشگاهی تعطیل می‌شود.

پی‌اس‌جی- یووه؛ تقابل جذاب
    آنتونی تیلور سابقه قضاوت 4‌دیدار مهم پاری‌سن ژرمن را دارد؛ پاری‌سن‌ژرمن 3-0 رئال‌مادرید، پاری‌سن‌ژرمن 2-0 دورتموند، پاری‌سن‌ژرمن 2-1 آتالانتا و پاری‌سن‌ژرمن 1-1 بارسلونا.
    ایکاردی از فهرست تیم فرانسوی برای لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. او در کنار زلاتان ایبراهیموویچ که به‌دلیل مصدومیت در فهرست اروپایی آث میلان جایی ندارد، مشهورترین چهره‌های غایب این فصل لیگ قهرمانان خواهند بود که تیم‌شان در این رقابت‌ها هست اما خودشان نیستند.
    مسی 3‌بار به یوونتوس گل زده. او در 41بازی با پیراهن پاری‌سن‌ژرمن توانسته 20پاس‌گل بدهد که 6تای آن در این فصل لیگ ثبت شده. او در مجموع 337پاس‌گل به نام خودش ثبت کرده.
    دی‌ماریا و پاردس برای این بازی انگیزه‌های ویژه‌ای دارند چون تا همین چند ماه پیش برای تیم پاریسی بازی می‌کردند. ربیو هم مقابل تیم دوران جوانی‌اش بازی می‌کند.
    یووه دروازه‌بان لهستانی خود یعنی شزنی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و در غیاب او پرین که این هفته یک پنالتی را در بازی با فیورنتینا مقابل یوویچ مهار کرد، درون دروازه می‌ایستد. پوگبا هم مصدومیت طولانی‌مدت دارد. کتف دی‌ماریا و کشاله الکس ساندرو هم دردناک است.

سلتیک- رئال‌مادرید؛ دوئل برنده‌ها
    رئال تا به‌حال در لیگ قهرمانان در گلاسکو مقابل تیم‌های اسکاتلندی قرار نگرفته. درباره این باشگاه که فصل نقل‌وانتقالاتی کم‌سروصدایی را سپری کرد، شایعاتی مطرح شده که در تابستان آینده با 300میلیون یورو سراغ خرید بازیکنانی مثل بلینگام، انکونکو، تونالی و لیائو خواهد رفت. رئال‌مادرید در 7‌سال گذشته، 340‌میلیون یورو از فروش بازیکنان آکادمی‌اش به‌دست آورده است.
    رئال مادرید تنها تیم در 5‌لیگ بزرگ اروپایی است که تمام بازی‌هایش را در این فصل با پیروزی به پایان برده. رئال‌مادرید در ۱۱‌بار قبلی که لیگ را با ۴‌برد پیاپی شروع کرده، ۶‌بار قهرمان شده و ۵ بار دوم.
    اگر رئال مادرید 2‌بازی بعدی خود مقابل سلتیک و مایورکا را ببرد، با سومین شروع فصل برتر تاریخش برابری خواهد کرد. رکورد در اختیار رئال‌مادرید با هدایت میگل مونیوز در فصل‌های 62-1961 و 69-1968 با 11 برد متوالی است. بعد از این 2 رکورد، رئال‌مادرید پیگرینی در فصل 10-2009 با 7‌برد متوالی در رده بعدی قرار دارد.
    کورتوا غیر از سوپرجام که گلی دریافت نکرد، در هر 4‌دیدار لالیگایی این فصل دروازه‌اش  یک‌بار باز شده است.
    سلتیک هم هر 7بازی قبلی‌اش را در این فصل برده است؛ 29گل زده و تنها 2‌گل خورده.
    مودریچ با رئال‌مادرید به 100‌بازی در چمپیونزلیگ خواهد رسید. او 5‌بار در این تورنمنت به قهرمانی دست یافته.
    آسنسیو که فصل گذشته سومین گلزن برتر تیم بود حالا در 5‌بازی اول فصل جدید فقط 8‌دقیقه به میدان رفته. او و ادن آزار فرصت چندانی برای بازی به‌دست نخواهند آورد.
    روز شنبه پنجمین باری بود که وینیسیوس و رودریگو در یک‌ مسابقه گلزنی کردند. رئال‌مادرید در 5‌دیداری که این بازیکنان موفق به گلزنی شدند، پیروز بوده است.

سه‌ویا- من‌سیتی؛ باز هم هالند و پپ
    گواردیولا به‌عنوان سرمربی تاکنون 12بار مقابل سه‌ویا قرار گرفته که 8برد، 2‌تساوی و 2‌باخت مقابل این تیم به‌دست آورده. سه‌ویا هفدهمین حریف تکراری این سرمربی اسپانیایی است.
    ارلینگ هالند که در 6بازی این فصل لیگ برتر موفق شده 10گل برای سیتی بزند، آماری عجیب مقابل سه‌ویا دارد. او 4‌بار با این تیم اسپانیایی روبه‌رو شده و توانسته 4گل و 2‌پاس‌گل به نام خودش ثبت کند. عجیب‌تر اینکه او در هر 4‌مسابقه از داوران کارت زرد دریافت کرده.

دنی اولمو، ملی‌پوش اسپانیایی لایپزیش 4تا 6‌هفته به‌دلیل مصدومیت غایب خواهد بود. او این بازی و حتی 2‌بازی با رئال‌مادرید را از دست خواهد داد.

در دورتموند غیراز سباستین هالر که درگیر مبارزه با سرطان است چند مصدوم هم دیده می‌شوند. مالن بازی مقابل کپنهاگن را هم از دست خواهد داد. غیبت گیتنس هم محتمل است. درباره بازگشت کریم آدیمی امیدواری‌هایی وجود دارد. رافا گریرو احتمالا به این بازی می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید