• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 15 شهریور 1401
کد مطلب : 170778
+
-

پلیس در تعقیب 2مظنون است که با ضربات چاقو 10 نفر را به قتل رسانده و 15نفر را مجروح کرده‌اند

حمام خون در کانادا

خارجی
حمام خون در کانادا

 پلیس کانادا تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری 2مرد که متهم‌اند در جریان چاقوکشی در 13نقطه از استان ساسکاچوان 10نفر را به قتل رسانده و 15نفر را مجروح کرده‌اند، آغاز کرده است.
به گزارش همشهری به نقل از سی‌ان‌ان، این حوادث روز یکشنبه اتفاق افتاد و هنوز مشخص نیست که انگیزه عاملان جنایت از این حملات خونین چه بوده است. 
پلیس اعلام کرده که اولین گزارش از چاقوکشی را در ساعت 5:40 صبح دریافت کرده و نخستین فردی که قربانی شده، مردی به نام جیمز اسمیت بود. اما تنها چند دقیقه پس از آن چندین تماس دیگر برای گزارش حوادث مشابه به پلیس مخابره شد. 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که این حوادث در 13نقطه مختلف در منطقه‌ بومی نشین جیمز کری نیشن رخ داده‌اند و 2مرد که احتمالا سوار بر یک خودروی نیسان روگ مشکی بوده‌اند با حضور در این نقاط با چاقو به افراد مختلف حمله کرده و بسیاری از آنها را به قتل رسانده‌اند. 
پلیس، هویت مهاجمان را دیمین ساندرسون 31 ساله با موهای سیاه و چشمان قهوه‌ای و مایلز ساندرسون، 30 ساله با موهای قهوه‌ای و چشمان قهوه‌ای اعلام کرده که و به همه شهروندان هشدار داده که در صورت دیدن این افراد از آنها دوری کنند. پلیس همچنین از راننده‌ها خواسته که از سوار کردن افراد غریبه در جاده‌ها خودداری کنند و با مشاهده خطر پناه بگیرند. 
هنوز هیچ گزارشی درباره انگیزه مهاجمان منتشر نشده اما مقامات می‌گویند که احتمالا مهاجمان برخی از قربانیان خود را از قبل شناسایی و به آنها حمله ‌کرده‌اند و برخی دیگر را به صورت تصادفی هدف ضربات چاقو قرار داده‌اند.
برخی از گزارش‌ها احتمال مباحث مربوط به مواد مخدر را به عنوان‌ انگیزه این حملات مطرح کرده‌اند و احتمال می‌رود که مجروحان حادثه بیشتر از 15نفر باشند؛ چرا که احتمالا عده‌ای از آنها با پای خودشان به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و آمار آنها در اورژانس ثبت نشده است. 
از این حملات، به‌عنوان یکی از مرگبارترین حملات در تاریخ کانادا یاد شده و مردم در استان همجوار با محل حادثه در شوک فرو رفته‌اند.  جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا نیز در واکنش به این حملات خونین آن را «وحشتناک و دلخراش» خواند و گفت دولت از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد. پلیس با انتشار تصاویر مظنونان حادثه از مردم خواسته است که در صورت مشاهده آنها، به مکانی امن پناه ببرند و ماجرا را به پلیس گزارش کنند. بر اساس این گزارش، مرگبارترین حملات اینچنینی در کانادا در سال2020 اتفاق افتاد، زمانی که مردی در لباس پلیس به مردم در استان نوا شلیک کرد و 22نفر را به قتل رساند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید