• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 15 شهریور 1401
کد مطلب : 170702
+
-

فضیلت زیارت اربعین

زیارت امام حسین(ع) در هر زمانی مستحب است و ثواب دارد. اما زیارت اربعین از امتیاز و فضیلت ویژه‌ای برخوردار است و حضور در بارگاه این امام شهید و خواندن زیارت اربعین در این روز، ثواب خاص و ویژه‌ای دارد. در حقیقت همایش پیاده‌روی اربعین قدرت‌نمایی شیعه در عصر حاضر است. و در هیچ کجای عالم در طول تاریخ، چنین همایشی که میلیون‌ها نفر بدون هیچ تهدیدی در آن شرکت کنند وجود ندارد. زیارت مخصوص آن حضرت در روز اربعین شعار مخصوص شیعه است و برای هیچ فردی از سایر معصومین(ع)حتی برای رسول‌اکرم(ص) این مسئله وجود ندارد.
 از حضرت صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) در کربلا نقل شده است:کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمی که برمی‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌فرماید و یک درجه مرتبه‌اش را بالا می‌برد، وقتی به زیارت رفت، حق تعالی دو فرشته را موکل او می‌‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتی برگشت با او وداع کرده و به وی می‌‌گویند:‌ای ولی خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد.
در روایت دیگری از آن حضرت آمده است:‌ هر کس به زیارت حسین(ع) برود درحالی‌که مقام و منزلت وی را بشناسد، خداوند او را در اعلی علیین بهشت جای می‌دهد.
در روایات دیگری از امام محمدباقر(ع)‌ آمده است:‌ زیارت قبر رسول خدا(ص) و زیارت مزار شهیدان و زیارت مرقد امام حسین(ع) معادل است با حج مقبولی که همراه رسول خدا(ص) به‌جا آورده شود.
 امام رضا(ع) نیز فرموده اند:کسی که قبر امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کند، مانند کسی است که خدا را در عرش زیارت کرده باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید