• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 14 شهریور 1401
کد مطلب : 170695
+
-

طلسم هوادار

هوادار که هنوز به پرسپولیس نباخته، به‌دنبال امتیاز‌گرفتن از قرمزهاست. هواداران هم که یک ‌هفته در میان غیب می‌شوند و امروز دوباره سکوهایشان خالی است

هفته پنجم از رقابت‌های لیگ برتر ایران امروز آغاز می‌شود. از 8بازی این هفته، 7بازی همین امشب به سرانجام خواهد رسید و فقط بازی استقلال که این هفته باید به مصاف پیکان برود، فردا برگزار خواهد شد. در میان 7بازی امروز، طبعا بیشتر حواس‌ها به بازی پرسپولیس و هوادار است اما دربی اصفهان و بازی فولاد با مس رفسنجان هم بازی‌های خیلی مهم و حساسی هستند.

  شیخ آمد، هواداران رفتند
پرسپولیس که لیگ را با 2مساوی بدون گل شروع کرده بود، از هفته سوم بالاخره راه باریکی برای گلزنی و پیروز‌شدن پیدا کرد و بلافاصله با 2برد خودش را به صدر جدول رساند. در لیگ امسال رقابت‌ها آنقدر نزدیک است که احتمالا تا پایان فصل هم با همین میانگینی که پرسپولیس و فولاد امتیاز گرفته‌اند - یعنی با 2امتیاز از هر بازی - می‌توان چشم به صدرنشینی و قهرمانی داشت. تیم یحیی که مشخصه بارزش در این هفته‌ها گل‌نخوردن بوده، هفته گذشته با تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد صدرنشین شد و امروز باید به مصاف هوادار برود. هوادار در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر به 2مساوی مقابل پرسپولیس رسید و سرخپوشان همچنان در حسرت نخستین برد مقابل این تیم هستند. هوادار هفته گذشته در تبریز، دروازه‌اش را مقابل تراکتور بسته نگه داشت و این هفته مقابل پرسپولیس هم قطعا همین هدف را دارد. پرسپولیسی‌ها هفته گذشته در ورزشگاه آزادی و پیش چشم هزاران تماشاگر بازی کردند که حضور زنان هوادار این مسابقه را جالب‌تر از همیشه کرده بود. اما از بخت بد آنها، بازی با هوادار باید بدون تماشاگر انجام شود. این هفته شیخ دیاباته هم به اردوی سرخپوشان اضافه شده و درصورت صلاحدید سرمربی می‌تواند دقایقی در ترکیب صدرنشین قرار بگیرد.

  جنگ فلزات سرسخت در اهواز
فولاد هم مثل پرسپولیس، لیگ را با 2مساوی آغاز کرد و بعد از آن با 2پیروزی متوالی 8امتیازی شد. جالب اینکه هر 2برد فولاد با گلزنی در دقایق تلف‌شده بازی به‌دست آمده است. جواد نکونام بعد از بردن تراکتور و سپاهان، قطعا امروز با روحیه‌ای بالا به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت. مس در 4بازی گذشته حداقل در 2بازی شایسته پیروزی بوده اما به 4مساوی متوالی رسیده و تشنه کسب پیروزی است. تقابل لوسیانو پریرا با تیم سابقش یکی از نکات جذاب این مسابقه خواهد بود. جالب اینکه همزمان با انتقال پریرا از فولاد به مس، مجید علیاری هم مسیر معکوس او را پیموده و از رفسنجان به اهواز رفته است. بازی فولاد و مس، روی کاغذ از آن مسابقه‌‌هایی است که به‌سختی می‌توان توقع ردوبدل‌شدن گل را در آنها داشت.

  نیازمندِ پیروزی
ژوزه مورایس بعد از تحمل نخستین باختش در لیگ برتر ایران، امشب در دربی اصفهان به مصاف مهدی تارتار می‌رود که هیچ‌یک از 4حریف قبلی نتوانسته‌اند او را ببرند. ذوب‌آهن با 4مساوی از 4بازی به سپاهان رسیده و زردپوشان به هیچ نتیجه‌ای جز شکست‌دادن او فکر نمی‌کنند. یکی از مشکلات بزرگ سپاهان، گل‌نزدن مغانلو در خط حمله این تیم است که فعلا هافبک‌ها و مدافعان، جور او را کشیده‌اند. در خط دفاعی هم، دریافت 4گل در 4بازی طبیعتا سرمربی پرتغالی را راضی نکرده و او خوب می‌داند که برای قهرمانی در لیگ ایران به صلابت و سختگیری بیشتری در خط دفاعی و دروازه نیاز دارد. جالب اینکه سپاهان با دروازه‌بانی رشید مظاهری به 2پیروزی رسیده بود اما از زمان آمدن پیام نیازمند فقط یک امتیاز از 2بازی گرفته است.

  جنگ نفتکش‌ها لب شط
در سایر بازی‌های امشب، نساجی در قائمشهر میزبان مس کرمان شگفتی‌ساز است و آلومینیوم هم در اراک از تراکتور پذیرایی می‌کند. تراکتور نسبت به فصل گذشته کاملا تغییر چهره داده و اگرچه خارجی‌های این تیم بازیکنان باکیفیتی نشان داده‌اند، اما هنوز هماهنگی لازم در بین آنها دیده نمی‌شود. ریکاردو آلوز با 3پاس گل در 3بازی اول تراکتور، خودش را به‌عنوان بهترین پاسور فصل جدید معرفی کرد. تراکتور و نساجی هنوز رنگ پیروزی را ندیده‌‌اند و امروز در زمین خودشان برای کسب نخستین برد تلاش می‌کنند. گل‌گهر هم از ساعت20:30 میزبان ملوان است و بعد از 3مساوی متوالی تمام توانش را برای بازگشت به مسیر پیروزی انجام خواهد داد. گل‌گهر در 2هفته اخیر با گل‌های دقایق پایانی از شکست فرار کرده اما امشب مقابل ملوان قعرنشین به هیچ نتیجه‌ای جز پیروزی فکر نمی‌کند. گل‌گهر در فصل جدید هنوز نباخته و ملوان هم هنوز به پیروزی نرسیده است؛ این دو خط تیره احتمالا در پایان بازی امشب نیز در مقابل نام این دو تیم باقی خواهد ماند. آخرین بازی امشب را هم نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان برگزار می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید