• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 31 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 17064
+
-

خبر‌های کوتاه | ادب و هنر


  فروش 133میلیون دلاری ددپول‌2

هنوز شمارش نهایی فروش گیشه سینماها در هفته جاری تمام نشده است،  اما تخمین‌های نهایی می‌گویند فیلم «ددپول ۲»‌ با نقش‌آفرینی رایان رینولدز توانسته در این آخر هفته در آمریکای شمالی با نمایش در ۴۳۴۹ سینما رتبه اول را از «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» بگیرد و با فروشی ۱۳۳.۵ میلیون دلاری در صدر بنشیند. فیلم «ددپول ۲» توانست با نمایش در ۴۳۴۹ سینما لقب بزرگ‌ترین اکران فیلم‌های کمپانی فاکس را هم از آن خود کند.

به گزارش ورایتی، «باشگاه کتابخوانی» محصول کمپانی پارامونت در نخستین هفته اکرانش در رتبه سوم باکس‌آفیس قرار می‌گیرد و تخمین‌ها حاکی از این هستند که این فیلم با نقش‌آفرینی جین فوندا،  کندس برگن،  دایان کیتون و مری استین‌برگن می‌تواند تا مرز ۱۳ میلیون دلار بفروشد.سیر صعودی فروش این فیلم در این مدت  کوتاه احتمال  ارتقای این فیلم در باکس فروش را افزایش  داده است.



درگذشت یک حافظ‌پژوه

هاشم جاوید، شاعر و حافظ‌پژوه،  درگذشت. هاشم جاوید، پژوهشگری خلوت‌گزیده‌ بود که کمتر در مجامع شعری حاضر می‌شد. از او کتاب «حافظ جاوید» در انتشارات فرزان روز منتشر شده است. همچنین تصحیحی از دیوان حافظ با همکاری او و بهاء‌الدین خرمشاهی به چاپ رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید