• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 17058
+
-

درباره لاغری‌های عجیب بیشتر بدانید

زندگی
درباره لاغری‌های عجیب بیشتر بدانید


 نگار فهیم/ خبرنگار
در علم پزشکی کاهش وزن فقط درصورتی به‌وجود می‌آید که چربی بدن کم شود؛ با این حال بیشتر لاغری‌هایی که ما در اطرافیان می‌بینیم بر اثر کاهش عضلات، آب بدن و حتی در بعضی موارد استخوان‌ها هستند. رژیم‌های اغواکننده‌ای که این روزها به اسم روش‌های زودبازده به افراد پیشنهاد می‌شوند، شیوه‌های کوتاه‌مدت و برگشت‌پذیری هستند که در بیشتر موارد به بدن شخص آسیب می‌رسانند. به‌صورت کلی رژیم باید طوری باشد که به شکل سبک زندگی فرد دربیاید. درواقع هر شخص باید یک روند صحیح غذایی برای کل زندگی خود داشته باشد.

رژیم سالم هم‌اکنون رژیمی است که حداقل مواد مغذی، پروتئین، ویتامین، چربی و کربوهیدرات را تأمین کند و تنوع داشته باشد. متأسفانه افراد معمولا به رژیم‌هایی پناه می‌برند که بخشی از این مواد را تأمین نمی‌کند و به بدن‌شان آسیب می‌رساند.

به‌طور کلی رژیم درست و اصولی باید زیرنظر پزشک متخصص برنامه‌ریزی بشود. پزشک نسبت قد و وزن شخص مورد نظر را با استفاده از دستگاه‌های مخصوص اندازه‌گیری کرده و به فرد اعلام می‌کند که وزنش در محدوده نرمال قرار دارد یا نه. اگر قرار نداشت به شیوه‌های مناسب، چربی بدن فرد را کاهش می‌دهد. گاهی افراد وزن بالایی دارند، اما این موضوع به‌خاطر وجود عضله در بدن آنهاست نه چربی. پزشک بعد از شروع رژیم غذایی، هر جلسه میزان چربی حذف شده را بررسی کرده و همه‌‌چیز را کنترل می‌کند.

باید به این موضوع هم دقت کنید که برای لاغری هیچ روش فوری وجود ندارد. حداکثر وزن مجازی که هر فرد می‌تواند در یک‌ماه کم کند 4کیلوگرم است و نه بیشتر. پس فکر کم کردن 10کیلو در یک ماه، بدون آسیب‌رساندن به بدن را از ذهن‌تان بیرون کنید!

این خبر را به اشتراک بگذارید