• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 13 شهریور 1401
کد مطلب : 170567
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/MjDwA
+
-

نکته بازی/حالا نه در این حد!

به هر کیفیتی که بود بالاخره پرسپولیس شیخ دیاباته را هم گرفت تا شاید بتوان گفت روی کاغذ بهترین نقل‌وانتقالات 2دهه اخیرش را به ثبت رسانده باشد. رضا درویش، مدیرعامل سرخ‌ها که در طول این مدت با انتقادات فراوانی مواجه بوده، حالا می‌تواند نفسی به راحتی بکشد؛ هرچند برای قضاوت در مورد کم وکیف این خریدها، قیمت آنان و بازدهی بعدی‌شان باید منتظر ماند. به هر جهت اما فعلا درویش در حدی خوشحال است و به شور و شعف آمده که خریدهای خارجی سرخپوشان را «بی‌سابقه در ایران» ارزیابی کرده است. حالا کاری با لوکادیا نداریم، او به کنار؛ اما خوش‌انصاف این دیاباته وقتی 3سال جوان‌تر بود به استقلال آمد و با این تیم آقای گل لیگ برتر هم شد. دیگر از کدام بی‌سابقه بودن حرف می‌زنی؟

حالا باید ثابت کنی
ارسلان مطهری در این فصل وضعیت بسیار عجیبی پیدا کرد. او قربانی اصلی ترافیک خط حمله استقلال بود و در لیست مازاد آبی‌پوشان قرار گرفت، اما چون قرارداد داشت راضی به جدایی نشد. در نتیجه کاوه رضایی که از بمب‌های نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها به‌شمار می‌آمد ناچار به کوچ زودهنگام از این تیم شد. رضایی به تراکتور رفت تا استقلالی‌ها احساس یاس و ناامیدی کنند. مطهری که چند روز اول به‌طور انفرادی تمرین می‌کرد و حتی تصاویر او در رسانه‌های باشگاه سانسور می‌شد، به‌تازگی اجازه حضور در تمرینات گروهی آبی‌ها را پیدا کرده است. به این ترتیب او فرصتی نادر یافته تا خودی نشان بدهد؛ موقعیتی که ابدی نیست و تا نیم‌فصل و گشوده شدن پنجره بعدی جریان دارد. ببینیم چه می‌کنی آقای گیتار به دست. نشان بده در موردت اشتباه می‌کردند!

یک بفرما هم به ما بزنید
چین از میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023انصراف داده؛ بازی‌هایی که قرار است از 26خرداد تا 25تیر سال آینده برگزار شود و حالا یافتن میزبان برای آن، به دردسری بزرگ برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تبدیل شده است. این وسط برگزاری بازی‌ها به چندین کشور پیشنهاد شد که آنها به دلایل مختلف پای خودشان را کنار کشیدند. حتی عربستان هم که نامزد میزبانی 2027شده، قبول نکرد این دوره از بازی‌ها را برگزار کند. تا اینجا آخرین تیمی که انصراف داده استرالیا بوده است و البته این وسط هیچ‌کس یک بفرمای خشک و خالی هم به فوتبال ایران نمی‌زند. درست است که زمین چمن خوب به اندازه کافی نداریم، زمین تمرین مناسب که اصلا نداریم و سیستم کمک‌داور ویدئویی هم نداریم، اما «دل» که داریم. چرا تعارف نمی‌کنید؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید