• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 13 شهریور 1401
کد مطلب : 170506
+
-

دستورهای مهم اژه‌ای در سفر به یزد

قضایی
دستورهای مهم اژه‌ای در سفر به یزد

رئیس قوه قضاییه در جریان سفر یک‌روزه خود به یزد، از اختصاص ۱۳۹میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز قضایی این استان خبرداد؛ اعتباری که به‌گفته غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، اگرچه نمی‌تواند مشکلات حقوقی و قضایی استان را رفع و رجوع کند، اما می‌تواند بخشی از مشکلات موجود دراین حوزه را برطرف کند. به‌گزارش میزان، رئیس عدلیه در پایان این سفر در جریان یک نشست‌ خبری گفت: سفر هیأت عالی قضایی به استان یزد با 3هدف «سرکشی از حوزه‌های قضایی و بررسی عملکرد آنها» و «تدوین راهکارهای متناسب برای حل مشکلات موجود» و همچنین «آگاهی از سایر مسائل و مشکلات استان» صورت گرفت. محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: در جریان سفر مقامات عالی قضایی به یزد، هیأت‌های مختلفی برای انجام دیدارهای مردمی به همه شهرهای استان اعزام شدند و در جریان جلسه‌ شورای قضایی، گزارش نمایندگان اعزامی درباره وضعیت مراکز قضایی استان یزد، مورد بررسی قرار گرفت و در راستای رفع مسائل و مشکلات مراکز مورد اشاره، تصمیم‌های مقتضی اتخاذ شد. 
محسنی‌اژه‌ای با اشاره به برخی از پرونده‌های موجود در استان که رسیدگی به آنها طولانی شده بود، عنوان کرد: دستورهای لازم برای انجام کار فوق‌العاده جهت تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها صادر شد. وی همچنین با اشاره به مشکلاتی که درزمینه ترخیص یا فروش اموال توقیفی ازجمله خودرو در استان یزد وجود دارد، گفت: در جریان این سفر تصمیم‌های لازم برای تعیین‌تکلیف هرچه ‌سریع‌تر این اموال توقیفی نیز اتخاذ شد.
لزوم تعیین ‌تکلیف بیش ‌از هزار وسیله نقلیه توقیف شده در پارکینگ مهریز، پیگیری موضوع جابه‌جایی پاسگاه شهید مدنی مهریز، تجهیز مراکز قضایی استان، انتقال زندانیان غیربومی از استان و اهتمام بیشتر مسئولان قضایی یزد برای تقلیل پرونده‌های معوق و رسوبی ازجمله موضوعاتی‌ بودند که رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به آنها دستورهای لازم را صادر کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید