• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 12 شهریور 1401
کد مطلب : 170391
+
-

زاهدی‌وفا، وزیر پیشنهادی کار

رئیس‌جمهور 2هفته مانده به پایان مهلت 3ماهه سرپرستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدهادی زاهدی‌وفا را به‌عنوان وزیر پیشنهادی دولت به مجلس معرفی کرد. زاهدی‌وفا 24خردادماه امسال با استعفای حجت‌الله عبدالملکی، وزیر سابق کار به‌عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شده بود. خبرگزاری فارس روز جمعه از نهایی‌شدن تصمیم رئیس‌جمهور برای این وزارتخانه خبر داد. در عین حال عبدالرضا مصری، نایب‌رئیس مجلس، چهارشنبه هفته گذشته با به‌صدا‌درآوردن زنگ پایان جلسه علنی مجلس اعلام کرد که مجلس در 2هفته آتی جلسه علنی ندارد. جلسه آتی مجلس روز سه‌شنبه ۲۹شهریورماه برگزار خواهد شد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفته بود «آقای محمدهادی زاهدی‌وفا قانونا تا ۲۳شهریور می‌تواند در جایگاه سرپرست وزارت کار، به امور این وزارتخانه رسیدگی کند و دستورات مقتضی را صادر کند و از صبح ۲۴شهریور هرگونه تصمیم، دستور یا امضا توسط ایشان فاقد وجاهت قانونی است.»
علیرضا سلیمی، عضو دیگر هیأت‌رئیسه مجلس هم با اشاره به ارسال نامه معرفی زاهدی‌وفا در روزهای تعطیلی مجلس گفته: «هیچ نامه‌ای از سمت دولت برای معرفی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس ارسال نشده است و این نامه باید در روز‌های صحن علنی به مجلس ارسال شود.» 
سایت دانشگاه امام صادق(ع) از محمدهادی زاهدی‌وفا به‌عنوان عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد این دانشگاه نام برده است. زاهدی‌وفا ۵۹ ساله و دارای دکتری اقتصاد از دانشگاه اتاوا در کانادا‌ست. او در سال‌های گذشته عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)بوده است. در سوابق مدیریتی زاهدی‌وفا، معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت نهم، دیده می‌شود. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید