• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 12 شهریور 1401
کد مطلب : 170370
+
-

رئیس قوه قضاییه:

هیچ اختلاسگری آزاد نیست

قضایی
هیچ اختلاسگری آزاد نیست

رئیس قوه قضاییه در واکنش به برخی اخبار درباره آزاد شدن برخی اختلاسگران از زندان گفت: هیچ اختلاسگری آزاد نیست و مرخصی نیز بعضا با طومار نمایندگان مجلس یا شرایط کرونایی به الزام ستاد کرونا اتفاق می‌افتد که بعضا به‌دلیل شاخص بودن چهره آنها، بیشتر در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه قوانین و مقررات قضایی باید به درستی و دقت اجرایی شود، افزود: در برخی موارد دیده می‌شود فردی به جرم سرقت دستگیر شده است. ما سرقت بدون شاکی خصوصی نداریم و به این دلیل، درصورت نداشتن شاکی در مورد سرقت عملا نمی‌توان اقدامی در این زمینه انجام داد.
رئیس عدلیه با اشاره به اینکه قوانین و مقررات قضایی حدود اجرای حد را برای قضات تعیین و مشخص کرده است، گفت: حد سرقت در کشور به‌صورت قانونی انجام می‌شود اما هر سرقتی نیز شرایط اجرای حد را ندارد.
محسنی اژه‌ای در ادامه با تأکید بر ضرورت حفظ محیط‌زیست به برخی الزامات در این زمینه اشاره کرد و گفت: هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای حفظ محیط‌زیست، توامان با توسعه صنعت، معدن و کشاورزی ضروری است که در این زمینه باید نسبت به رفع تعارض‌ها اقدام جدی شود.
رئیس قوه قضاییه ضرورت هماهنگی بین دستگاه‌ها برای جلوگیری از بروز برخی تخلفات را خواستار شد و گفت: این تعامل قطعا در ارجاع به مرکز به تسریع در فرایند رسیدگی و پیگیری‌ها کمک خواهد کرد.
وی به مشکلات زمین‌خواری و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: باید متولیان بخش‌های مربوطه به‌موقع و در همان زمان وقوع تخلف با آن برخورد کنند تا هزینه‌ها نیز کمتر شود؛ لذا در داخل استان‌ها باید در صدور مجوزهای مربوطه هماهنگی ایجاد شود.
وی به مشکلات فرهنگی به‌عنوان یک مسئله مهم در کشور اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی کشور در این راستا بهره گرفته شود چرا که در برخی مسائل فرهنگی نمی‌توان سلبی برخورد کرد بلکه باید با روش اثباتی در این حوزه‌ها ورود کرد و از بخش‌های فرهنگی برای برطرف کردن مشکلات کمک گرفت./میزان

 

این خبر را به اشتراک بگذارید