• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
پنج شنبه 10 شهریور 1401
کد مطلب : 170338
+
-

پنجره یکطرفه مادرید

در ساعات پایانی پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی باز هم بازیکنانی از رئال به بیرون پرت می‌شوند؟

پنجره یکطرفه مادرید

در فاصله چند ساعت مانده به پایان مهلت نقل‌وانتقالات تابستانی اروپا تکاپوی شدیدی از دیروز بین باشگاه‌های بزرگ درگرفته بود. رئال مادرید که در سال‌های اخیر پنجره‌هایی خلوت و کم‌سروصدا را سپری کرده بود، در این پنجره تابستانی تنها 2‌خرید داشت؛ رودیگر و شوامنی. در مقابل چندین بازیکن از این تیم جدا شدند؛ شامل ایسکو (سه‌ویا)، مارسلو (بدون تیم)، گرت بیل (لس‌آنجلس اف‌سی)، یوویچ (فیورنتینا)، لاتاسا (ختافه)، مایورال (ختافه)، کوبو (سوسیداد)، میگل گوتیرس (خیرونا)، چوست (کادیس)، آنتونیو بلانکو (کادیس)، رینیر (خیرونا) و از همه مهم‌تر کاسمیرو (منچستریونایتد). حالا در ساعات پایانی، باشگاه مادریدی بدون نگاه به محصولات قابل‌فروش در بازار، فقط در تلاش برای فروش بازیکن بوده و بازیکنانی مثل اودریوسولا، ادن آزار، آسنسیو و ماریانو را به حراج گذاشته است.

اودریوسولا

3 گزینه برای خروج این بازیکن وجود دارد؛ فیورنتینا، رئال سوسیداد، ناتینگهام فارست. سوسیداد او را قرضی می‌خواهد اما رئال خواهان فروش قطعی با مبلغ 15میلیون یورو است. او فصل پیش قرضی در فیورنتینا بازی کرد.

آسنسیو

 هم‌اکنون احتمال ماندنش بیش از رفتنش است. او تنها یک‌فصل دیگر قرارداد دارد و سپس آزاد می‌شود. بیشترین علاقه را منچستر به مارکو داشت اما با رفتن آنتونی به این تیم، این پرونده بسته شد. هیچ مذاکره مستقیمی با رئال‌مادرید و آرسنال وجود ندارد، اما رابطه با ژرژ مندس همیشه بسیار خوب است، این می‌تواند یک ایده لحظه آخری باشد، اما هم‌اکنون مذاکره‌ای وجود ندارد. آسنسیو به‌دنبال فرصت است.

ادن آزار

 بعد از خراب‌کردن پنالتی در هفته دوم لالیگا گریه کرد. شرایط جسمانی خوبی دارد اما روحی نه. البته نگران جام جهانی هم نیست چون درهرحالتی گزینه کلیدی مارتینس برای ترکیب تیم ملی بلژیک است. همبازیانش او را دوست دارند اما هواداران درباره قابلیت‌هایش مشکوک‌اند. شاید در آخرین ساعت نقل‌وانتقالات به تیمی دیگر منتقل شود. او درصورت ماندن ششمین گزینه در خط حمله خواهد بود؛ بنزما، وینیسیوس، رودریگو، والورده و آسنسیو جلوتر او قرار می‌گیرند.

ماریانو

 دقیقا 4‌سال از بازگشت او از لیون می‌گذرد و تنها یک‌گل در ال‌کلاسیکو همه دستاورد ماریانو در این 4‌سال بوده است. خودش هم به این نتیجه رسیده که بهتر است دیگر وقتش را تلف نکند اما نمی‌تواند در حقوقش تخفیف بدهد. سه‌ویا به جذب قرضی این بازیکن علاقه‌مند است.

داستان یک جدایی
خوسه فلیسک دیاس، خبرنگار اسپانیایی یکی از دلایل جدایی کاسمیرو و پیوستنش به منچستر را فاش کرده. از این قرار که چند هفته گذشته کارلتو با کاسمیرو، مودریچ و تونی کروس دیداری داشته و به آنها استراتژی خط هافبک این فصل را توضیح داده که دیگر مثل گذشته در اولویت همیشگی نیستند و به‌مرور باید جای خود را به هافبک‌های جوان‌تر بدهند و تجربه‌شان را در اختیار آنها بگذارند. شاید این یکی از دلایل جدایی کاسمیرو بوده. باشگاه درنظر دارد برای فصل آینده با لیورپول بر سر خرید جود بلینگام انگلیسی از دورتموند رقابت کند تا این بازیکن هم به‌تدریج جای مودریچ را در ترکیب بگیرد. مودریچ فعلا آنقدر محبوب است که در همه ورزشگاه‌ها ایستاده تشویق می‌شود اما باشگاه تردید دارد که کیفیت او در فصل آینده و در 37سالگی هم اینقدر عالی باشد.

اردوگاه رقیب
رئال امسال یک بازیکن 15ساله را از اتلتیکو‌مادرید خرید. این اتفاق چند سال پیش درباره تئو ارناندس هم رخ داده بود. اینها اتلتیکو را عصبانی می‌کند. برای همین تیم دوم شهر مادرید یک رئالی دیگر را به ترکیب خود اضافه کرده است. سرخیو رگیلون تازه‌ترین بازیکنی است که بعد از پوشیدن پیراهن رئال‌مادرید به اتلتیکو می‌رود. این در حالی است که بین 2باشگاه قرارداد نانوشته‌ای وجود داشت که از هم بازیکن نگیرند و این توافق در سال‌های اخیر شکسته شده است. کورتوا 2‌فصل قرضی در اتلتیکو بازی کرد و چند سال بعد از چلسی به رئال‌مادرید رفت اما در فصل‌های اخیر بازیکنانی بودند که از رئال مستقیم به اردوی دشمن پناهنده شدند. بازیکنانی که در آکادمی رئال‌مادرید آموزش دیدند و به اتلتیکو مادرید رفتند؛ لوئیس آراگونس، خوسه لوئیس پرس کامینرو، خوسه آنتونیو گارسیا کالوو، فیلیپ لوئیس، خوان‌فران، سائول نیگس، آلوارو موراتا، مارکوس یورنته، ماریو هرموسو و سرخیو رگیلون که به‌تازگی از تاتنهام به‌صورت قرضی به اتلتی رفته است.

خریدی برای کاستیا
چند‌روزی می‌شود مهاجم ۱۷‌ساله بایر لورکوزن به رئال‌مادرید پیوسته است. البته او با کاستیا قرارداد بسته اما اگر لازم باشد به‌عنوان ذخیره بنزما به تیم اصلی منتقل می‌‌شود. بعید است فعلا جایی برای او در ترکیب تیم اصلی وجود داشته باشد. رئال قصد دارد برای تابستان آینده انکونکو را از لایپزیش بخرد تا این فرانسوی در کنار و سپس به‌جای بنزما بازی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید