• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 10 شهریور 1401
کد مطلب : 170302
+
-

5میلیون نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند

5میلیون نفر از شاغلان بخش‌های مختلف تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند و محدودیت بیمه تکمیلی براساس گروه‌های 50نفره برداشته می‌شود. این خبر را مجید بهزادپور، رئیس‌کل بیمه مرکزی دیروز در یک نشست خبری اعلام و با اشاره به وضعیت کارگاه‌های بسیار با کارکنان محدود بدون پوشش بیمه تکمیلی درمان تأکید کرد: موضوع بیمه تکمیلی در این کارگاه‌ها با جدیت دنبال می‌شود؛ هر چند پیش از این وجود مقرراتی از پوشش بیمه تکمیلی در این واحدها جلوگیری می‌کرد. او اعلام کرد: نخستین گام در رابطه با برخی از واحدهای پزشکی و آزمایشگاهی برداشته شده و به‌زودی در سایر بخش‌ها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: با شامل شدن حوزه‌هایی مانند راننده‌های تاکسی یا دهیاری‌ها یا سایر واحدها کوچک، پیش‌بینی می‌شود 5میلیون نفر در چارچوب این برنامه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند.
به گزارش همشهری، بهزادپور با اشاره به برنامه دولت برای گسترش چتر بیمه تکمیلی درمان به گروه‌های مختلف افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده حداکثر تا ۲ماه آینده بیمه تکمیلی به سامانه سلامت (نسخه الکترونیک) متصل می‌شود. او توضیح داد: الان خدمات مربوط به بیمه تکمیلی در شرکت‌های بیمه آنلاین انجام می‌شود، ولی در بیمه‌های پایه اینطور نیست و بنا داریم حداکثر تا ۲ماه آینده بیمه تکمیلی نیز به حوزه سلامت وصل شود و این کار را با تأمین اجتماعی جلو خواهیم برد.
رئیس‌کل بیمه مرکزی از سهم 4دهم درصدی ایران از بازار بیمه دنیا خبر داد و گفت: حق بیمه تولیدی در کشور ۲۷.۴میلیارد دلار برآورد شده و حق بیمه سرانه در ایران نیز ۳۲۲میلیارد دلار است و ضریب نفوذ بیمه نیز به ۲.۴درصد رسیده است. مجید بهزادپور از مبارزه با فساد، توسعه جایگاه صنعت بیمه، تحول دیجیتال، نظارت مؤثر و کاهش تصدی‌گری و مقررات‌زدایی به‌عنوان 5برنامه بیمه مرکزی در دولت سیزدهم خبر داد و اعلام کرد؛ سامانه تخلف و تقلب در صنعت بیمه نیز آماده شده که این سامانه در مرحله اول تقلب را شناسایی و در مرحله دوم، تقلب را به‌صورت هوشمند پیش‌بینی می‌کند.
رئیس شورای‌عالی بیمه همچنین از ایجاد سامانه نظارت هوشمند بر فعالیت بیمه‌گری تا پایان امسال خبر داد و گفت: سامانه ارزیابی ریسک راننده‌ها آماده شده و این سامانه ریسک افراد را متناسب با شاخص‌ها ارزیابی می‌کند. 
بهزادپور با اشاره به قطع همکاری 10ساله صنعت بیمه کشور با بازارهای بین‌المللی در نتیجه تحریم‌ها با اشاره به آمادگی بیمه‌گران برای حضوری پررنگ در بازار جهانی بیمه اعلام کرد:  به همین دلیل به وزارت امورخارجه پیشنهاد تشکیل میز بیمه در دستگاه دیپلماسی ایران را داده‌ایم. رئیس‌کل بیمه مرکزی اعلام کرد: ۵۰۰میلیارد دلار از دارایی‌های کشور از قبیل پتروشیمی‌ها، کشتی‌ها، هواپیماها، کارخانه‌ها و سایر تجهیزات کشور تحت پوشش صنعت بیمه قرار گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید