• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 10 شهریور 1401
کد مطلب : 170295
+
-

بدرقه خادمان اربعین

بزرگ‌ترین اجتماع اربعینی‌ها به مناسبت بدرقه 4000نیروی خدمات شهری شهرداری تهران عصر امروز در مصلی برگزار می‌شود

بدرقه خادمان اربعین

اجتماع بزرگ اربعینی‌ها امروز به مناسبت شهادت حضرت‌رقیه(س) در مصلای امام‌خمینی(ره) برگزار می‌شود. با گذشت بیشتر از 2سال از شیوع کرونا امسال قرار است آیین اربعین حسینی پرشورتر از گذشته برگزار شود. به همین دلیل، شهرداری تهران پیش از فرارسیدن اربعین حسینی برنامه‌هایی را تدارک دیده و اقداماتی را تا 2هفته دیگر با رسیدن به اربعین حسینی انجام می‌دهد. به همین دلیل، عصر امروز بدرقه خادمان و زائران راهپیمایی جهانی اربعین حسینی در مصلی برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، در همین ارتباط محمدامین توکلی زاده، رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران گفت: «این رخداد بزرگ فرهنگی روز پنجشنبه از ساعت۱۷:۳۰ در محل مصلای تهران برگزار خواهد شد و سخنرانان، شعرا و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت به اجرای برنامه خواهند پرداخت. تکریم خادمان رخداد جهانی راهپیمایی اربعین امری بسیار لازم و پسندیده است و امیدواریم با تلاش همه خادمان حسینی(ع)، امسال شاهد یک اربعین تمدن‌ساز و ماندگار باشیم.» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: «بنا بر هماهنگی‌های انجام شده حدود 2هزار پاکبان (هم برای مرزها و هم داخل عراق)، 10گروه آتش‌نشانی، ۱۱گروه از شهر سالم اعزام خواهند شد، همچنین منطقه یک در مرز شلمچه، منطقه 2 زرباطیه، منطقه 3 چزابه، منطقه ۵ و ۱۱ مرز مهران، منطقه۲۲ مرز خسروی و منطقه8 و معاونت امور مناطق در کربلا مستقر می‌شوند و خدمت ارائه خواهند داد.»

نصب مه‌پاش‌ها برای کاهش گرمازدگی
دبیر کمیته خدمات شهری ستاد اربعین با اشاره به استقرار 2300نفر از نیروهای خدمات‌رسان در مرزها، گفت: «در مرزهای چهارگانه 1500نفر از پاکبانان و ۸۰۰نفر از نیروهای امدادی در قالب تیم خدمات شهری و آتش‌نشان حضور پیدا می‌کنند که این افراد از ۱۰ تا ۲۹ شهریورماه در مرزها حاضر هستند. همچنین با توجه به گرمای هوا قرار است دستگاه‌های مه‌پاش در مرزها نصب شود.»
به‌گفته کامران زنگیشه، 4هزار نیروی خدمات شهری در ایام اربعین فعالیت می‌کنند. او با اشاره به فعالیت‌های شهرداری تهران در ایام اربعین گفت:‌ «یکی از وظایف ما در اربعین، نظافت در مسیر زائران به‌ویژه در مرزهاست که امسال در 4 مرز مهران، خسروی، شلمچه و چذابه به ارائه خدمات می‌پردازیم. در مرز باشماق و تمرچین هم ما مأموریتی نداریم و با توجه به محدودیت تعداد زائرانی که از این مرزها عبور می‌کنند، نیروهای شهرداری استان‌های کردستان و آذربایجان غربی در آنجا مستقر خواهند شد.» بدین‌ترتیب، فعالیت‌های کمیته خدمات شهری ستاد اربعین فرامرزی خواهد بود تا مراسم اربعین حسینی با شکوه برگزار شود.»
قرار است شهرداری منطقه3 تهران و شهرداری اهواز در مرز چذابه به پاکسازی زباله‌ها بپردازند. دبیر کمیته خدمات شهری ستاد اربعین با تأیید این خبر به فعالیت شهرداری منطقه22 در مرز خسروی اشاره کرد و گفت: «باتوجه به وجود زیرساخت‌ها در مرز خسروی، امکانات خوبی در این مرز مستقر شده است و نیروهای خدمات شهری نیز به‌منظور نظافت مسیر زائران تلاش می‌کنند. علاوه بر این، در این مرز نیز ۱۴۰چشمه سرویس بهداشتی ارسال شده که مراحل نصب آن در حال انجام است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید