• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 9 شهریور 1401
کد مطلب : 170228
+
-

تاج‌گذاری جنجالی

کار سخت مردی که مجمع را داشت اما مردم را ندارد

تاج‌گذاری جنجالی

بهروز رسایلی

پیش‌بینی‌اش هیچ کار سختی نبود که اگر مهدی تاج از فیلترهای نظارتی بگذرد، گزینه اصلی پیروزی در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال خواهد بود. همه موانع تاج تا پیش از ورود به مجمع بود؛ جایی که بارها شایعه رد صلاحیت او منتشر شد و حتی شب قبل از رأی‌گیری گفتند انتخابات لغو شده است. او اما به هر لطایف‌الحیلی که بود از این موانع گذشت تا در مجمع، اکثریت قاطع آرا را از دوستانش بگیرد و برای 2سال آینده روی کرسی ریاست فدراسیون فوتبال تکیه بزند. رقیب اصلی تاج در انتخابات میرشاد ماجدی بود که تقریبا به اندازه نصف او رأی آورد؛ 51 به 25. عزیزمحمدی هم که چهره از پیش بازنده انتخابات بود تنها با 4رأی به خانه رفت. به این ترتیب یکی از باسابقه‌ترین مدیران فدراسیون فوتبال که سابقه سال‌ها ریاست و نایب‌رئیسی در این مجموعه را دارد، بار دیگر به بالاترین مقام اجرایی فوتبال ایران تبدیل شده است؛ ماموریتی سخت که اگر تاج به خوبی از عهده آن بر نیاید، شیرینی امروز خیلی زود در کامش به تلخی خواهد گرایید.

زیر رگبار انتقادات
انتخاب مهدی تاج به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون اما با استقبال چندانی از سوی هوادارن فوتبال همراه نشده است. این موضوع را به‌وضوح می‌شد از محتوای تولید شده در شبکه‌های اجتماعی فهمید. انتقادات بسیار شدید و متنوعی از تاج وجود داشت و دارد؛ نقدهایی که دامنه‌اش از داستان «ویلموتس‌گیت» و استقراض زیانبار از شستا تا بیماری قلبی ادعا شده از سوی این نامزد در سال‌های گذشته گسترده بود. حتی خیلی‌ها به درج نام تاج در پرونده تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه هم اشاره کردند؛ یک نمره منفی دیگر که همین چند روز پیش در کارنامه جنجالی تاج ثبت شد، اما به‌نظر می‌رسد هیچ‌یک از این مسائل باعث نشد مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال به مدیر اصفهانی رأی اعتماد ندهد. صد البته چیز عجیبی هم نبود؛ چه اینکه بخشی از شاکله مجمع را دوستان قدیمی خود تاج تشکیل می‌دادند؛ کسانی که در صورت رئیس شدن او شرایط بهتری برای خودشان متصور بودند.

زلف در زلف کی‌روش
عده‌ای هم اما بودند که از انتخاب تاج احساس شعف و شادی کردند. به‌طور کلی می‌توان این عده را به 2گروه تقسیم کرد؛ برخی که مهدی تاج را در قیاس با 2نامزد دیگر یعنی ماجدی و عزیزمحمدی اصلح می‌دانستند و برخی دیگر که منتظرند وعده انتخاباتی بزرگ او محقق شود و کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی برگردد. تاج از چندی پیش برای احیای بخشی از پایگاه اجتماعی خود وعده داده بود درصورتی که رئیس فدراسیون شود کی‌روش را به تیم ملی برمی‌گرداند. طبیعتا این مربی پرتغالی همچنان هواداران زیادی در ایران دارد؛ آنها که حتی حاضرند به شوق بازگشت کی‌روش، چشم بر مشکلات کارنامه تاج بپوشند. این اما وعده بزرگ و خطیری است و حتی با وجود چراغ سبز کی‌روش، عملی شدنش به این آسانی نیست. هنوز یادمان نرفته آخرین دیالوگ‌های رد و بدل شده بین طرفین به‌هیچ‌وجه مثبت نبود و کی‌روش به تندی تاج را متهم به دروغگویی کرد. به‌علاوه تغییر سرمربی تیم ملی در فاصله کمتر از 3ماه تا جام‌جهانی هم ریسک بزرگی است که اگر جواب ندهد، تتمه اعتبار حرفه‌ای تاج را به یغما خواهد برد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید