• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 9 شهریور 1401
کد مطلب : 170223
+
-

بدترین بازی عمر والیبالیست‌ها!

تیم ملی والیبال، مصر را برد اما میلاد ‌عبادی پور کاپیتان تیم می‌گوید بدترین بازی تیم بود. ایران امشب در مسابقات قهرمانی جهان برای سرگروهی با هلند بازی می‌کند

بدترین بازی عمر والیبالیست‌ها!

نیاز به هیچ نقدی نیست. بازیکنان و سرمربی تیم ملی خودشان اعتراف کرده‌اند که دوشنبه‌شب بدترین بازی را انجام دادند. بعد از پیروزی اول تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جهان پیش‌بینی می‌شد که بازی دوم راحت‌ترین بازی این تیم در این جام باشد. ایران، آرژانتین صاحب‌نام را در 5ست شکست داده بود، تیم سوم المپیک را. انتظار این بود که پیروزی در مقابل مصر مقتدرانه‌ و در بازی یک‌طرفه به‌دست بیاید. ایران 3بر یک؛ 25-14، 25-19، 22-25و 26-24بازی را برد اما کیفیت بازی به قدری ضعیف بود که خود بازیکنان را هم شاکی کرد. بدتر از همه واکنش میلاد عبادی‌پور، کاپیتان تیم است: «اگر بخواهم صادق باشم، این بدترین بازی‌ای بود که در عمرمان تجربه کرده بودیم. ما اول از همه به‌خودمان احترام نگذاشتیم و بعد هم به تیم مصر. دلیل این بی‌احترامی هم فقط والیبالی بود که بازی کردیم نه چیز دیگری.»
در ست اول ایران عملکرد بدی نداشت اما مشکل از ست دوم شروع شد. از جایی که بازیکنان ایران حریف را دست‌کم گرفتند. عبادی‌پور بعد از ست دوم هشدار داده بود که این بازی می‌تواند پایان خوشی نداشته باشد: «مصر یکی از سخت‌ترین تیم‌های مسابقات است. چرا که چیزی برای از دست دادن ندارد و با تمام قوا بازی می‌کند. آنها بازیکنان خوبی دارند و قبلا تیم ما را شکست داده‌اند. اگر ما با ذهنیت از پیش برنده وارد زمین شویم، قطعا این بازی را می‌بازیم.» بازیکنان با همین ذهنیت در 3ست پایانی بازی کردند. ست دوم را به زحمت بردند، در ست سوم باختند و در ست چهارم هم فاصله‌ای با شکست نداشتند. این پیروزی حداقل برای عبادی‌پور دلچسب نبود: «نمی‌توانم بگویم خوشحالیم چون واقعا نیستیم. ما بدترین والیبال زندگی‌مان را بازی کردیم.»
اصلی‌ترین مشکل ایران در بازی با مصر دست‌کم گرفتن حریف بود. کادر فنی قبل از بازی به این موضوع توجه کرده و به بازیکنان گوشزد کرده بود که بازی خودشان را انجام بدهند و... تیم با اینکه ست سوم را از دست داد ولی باز هم در ست چهارم جدیتی را که باید در بازی می‌داشت، نداشت. در حدی که بهروز عطایی، سرمربی تیم در امتیازات آخر مجبور شد 2 تایم‌اوت پشت سر هم بگیرد. او هم از بازی تیمش راضی نیست: «بازی سختی از آب درآمد. بازی کردن جلوی تیم‌هایی که چیزی برای از دست دادن ندارند، واقعا سخت است. مصر در ست سوم با سرویس‌های انتحاری‌اش دریافت ما را دچار چالش کرد و نتوانستیم در حملات درست عمل کنیم. ما هم بی‌دقت‌ بازی کردیم. در این سطح اشتباه کنی و دقت لازم را نداشته باشی بازی را از دست می‌دهی. در ست چهارم هم تیم ما در یک مقطعی کیفیت لازم را نداشت و اشتباه مصر باعث شد ست به نفع ما شود.»ایران امشب با هلند بازی می‌کند، بازی سرگروهی. هلند هم مثل ایران توانسته آرژانتین و مصر را شکست بدهد و برای اینکه در مرحله بعد بازی راحت‌تری داشته باشد به‌دنبال پیروزی در بازی امشب است. هلندی‌ها در لیگ ملت‌ها ایران را شکست دادند. آن بازی در هفته اول لیگ بود، روزهایی که ایران خیلی آماده نبود. با توجه به بهتر شدن وضعیت تیم می‌شود به پیروزی ایران امیدوار بود. هلند به تک‌چهره‌اش نیمیر عبدالعزیز متکی است اما مشکل ایران دفاع ضعیف است، دفاعی است که بعید است بتواند ضربه‌های نیمیر را مهار کند. با این حال با توجه به برتری نفرات در زمین ایران، اگر تیم بازی خوبش را انجام بدهد می‌تواند به‌عنوان صدرنشین به مرحله بعد برسد. هدف عطایی همین است: «هدف‌مان این است که به‌عنوان تیم اول گروه صعود کنیم تا در مرحله بعد جایگاه بهتری داشته باشیم. در این بازی باید با تمام قوا بازی کنیم چون بازی سختی است. امیدواریم بازی خوبی شود و نتیجه به نفع ما رقم بخورد.»
میلاد عبادی‌پور برای این بازی هم نگران است: «ما در لیگ ملت‌ها به هلند باختیم و می‌دانیم بازی سختی داریم. من با روبرتو پیازه سرمربی این تیم کار کرده‌ام، او تقریبا همه بازیکنان ما را می‌شناسد. این بازی برای هر دو تیم دشوار است ولی اینجا قهرمانی جهان است و ما 100درصد توانمان را می‌گذاریم.»

به دنبال بازی راحت
صعود ایران و هلند به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی شده است. 2 تیم اول هر گروه یعنی 12تیم به همراه 4تیم از بین بهترین تیم‌های سوم گروه‌ها به مرحله بعد می‌روند. ایران اگر به‌عنوان سرگروه صعود کند، احتمال اینکه بازی راحت‌تری داشته باشد زیاد است. مرحله یک‌ هشتم نهایی از شنبه آغاز می‌شود و هر تیم با یک پیروزی می‌تواند به جمع 8تیم برسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید