• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 9 شهریور 1401
کد مطلب : 170225
+
-

اوپن آمریکا2022 برای ثبت در تاریخ

سرنا ویلیامز، ستاره بی‌‌تکرار دنیای تنیس  برای آخرین‌بار در خانه به میدان می‌رود و در بخش مردان نیز رافائل نادال به‌دنبال رکورد 23قهرمانی است

جهان در یک نگاه
اوپن آمریکا2022 برای ثبت در تاریخ

جواد نصرتی

نه این نسل از هواداران تنیس، نه حتی نسل قبل از آن، احتمالا هیچ وقت تورنمنتی اینقدر متفاوت به‌خود ندیده‌اند. شاید آنهایی که قبل و بعد از جنگ جهانی دوم هوادار تنیس بوده‌اند، بتوانند ادعا کنند در آن سال‌ها که همه‌‌چیز یک‌طور دیگری بود، اوپن آمریکا هم متفاوت بوده است. امسال اما نه جنگ، که کرونا و پایان یک دوران طلایی و خیز بلند یکی از بهترین تنیسورهایی که تاریخ به‌خودش دیده برای جاودانگی، یو اس اوپن را به رویدادی برای ثبت در تاریخ تبدیل کرده است.
در یکی از تلخ‌ترین خبرهای دنیای ورزش، سرنا ویلیامز ستاره بی‌تکرار دنیای تنیس، برای آخرین‌بار در خانه به میدان می‌رود. تنیسور آمریکایی، پرافتخارترین زنی است که دنیای تنیس، در دوران مدرن به‌خود دیده و 23بار در اوپن آمریکا و 3گرنداسلم دیگر دنیا، قهرمان شده. او افسانه زنده تنیس است، ولی چه می‌شود کرد؟ هر چیز زنده‌ای، ازجمله افسانه‌ها، بالاخره پا به سن می‌گذارند. تنیسور 40ساله، 23سال پیش با قهرمانی در همین رقابت‌های اوپن آمریکا خودش را به جامعه تنیس دنیا معرفی کرد و طی این سال‌ها، دستاوردهای بی‌تکراری را در تاریخ دنیا به نام خودش رقم زده است. ویلیامز که در دور اول رقابت‌های امسال عملکردی درخشان داشت و با یک پیروزی باصلابت هوادارانش را امیدوار کرد، گفته است که این آخرین حضور او در اوپن آمریکاست و می‌خواهد بازنشسته شود.
همچون او، در بخش مردان هم یک اسطوره به انتهای راهش نزدیک می‌شود، اما نه‌تنها فعلا از خداحافظی صحبت نکرده، که در آستانه جاودانگی است. رافائل نادال، تنیسور اسپانیایی که سال گذشته گفته می‌شد به‌خاطر مصدومیت‌های شدید و جراحی، دورانش تمام‌شده و خاطره‌ای در گذشته است تا رقیبی جدی در زمان حال، در 36سالگی در اوپن آمریکا برای بیست‌وسومین قهرمانی‌اش در گرند اسلم‌ها خیز برمی‌دارد. او زمستان در اوپن استرالیا، دنیا را شگفت‌زده کرد و در یکی از بی‌نظیرترین کام‌بک‌های تاریخ، قهرمان شد. نادال قهرمانی‌اش را در پاریس هم تکرار کرد تا به بیست‌ودومین قهرمانی‌اش در رقابت‌های گرنداسلم برسد. او حالا بالاتر از نواک جوکوویچ (21قهرمانی) و راجر فدرر (20قهرمانی) قرار دارد و می‌تواند با قهرمانی در نیویورک، فاصله‌اش را با جوکوویچ بیشتر کند.
اتفاقی که قطعا نمی‌افتد این است که فاصله آنها، کمتر نخواهد شد، چون اصلا نواک در این بازی‌ها حضور ندارد. در واقع باید گفت او اجازه حضور در این بازی‌ها را پیدا نکرده است؛ ستاره صرب که اعتقادی به واکسن ندارد و اوپن استرالیا را هم به‌خاطر قوانین سختگیرانه درباره واکسن کرونا از دست داده بود، این‌بار هم به‌دلیل مشابه اجازه حضور در آمریکا را پیدا نکرده است. در طول تاریخ غیبت ستاره‌ای در حد نواک به‌خاطر دلیلی اینقدر متفاوت و عجیب، واقعا کم‌نظیر است.
همه اینها، اوپن امسال آمریکا را به رویدادی متفاوت تبدیل کرده که قطعا در تاریخ ثبت خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید